Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Szupertrendi, szuperdrága



A kerékpárok többsége kecses szerkezet, de ezt is lehet túlzásba vinni, ahogy ezt a Coren megmutatja nekünk. A városi trendi fixi vonalon készült bringa Formula 1-ből ismert típusú karbonszövetet használ, és legfontosabb tulajdonsága a könnyedsége.

Coren bringa

Valóban sikerült egy vizuális pillesúlyt létrehozni a tervezőknek, de ez nem tévesztendő össze a mérlegen látott értékkel: 7700 gramm ugyan nem számít igazán soknak, de ennél jóval sovánkább országúti versenykerékpárok is léteznek már, sőt egy-egy kikönnyített monti is ekörül mozog. Ha a súlya nem is, az ára mindenképpen meglepetést kelthet: 25.000 euró körül lehet rendelni a gyártónál, ami kicsivel több, mint 10 millió forint. Nem jó, de szép és legalább drága. A hülyének is megéri, nemigaz? Érdeklődni az alábbi linken lehet: coren

középcsapágy coren

coren nyeregcső

Tovább
0

Fakormány trendi bicajosoknak



Ha a karbon túl modern, az alu túl kommersz, a krómozott acél meg a tacskóknak való szerinted, akkor kénytelen vagy új anyagok után nézni. Trendi a bambusz váz, és még trendibb a fakormány.

fakormány

A woodocycles kézi gyártású darabjai már csak azért is megérdemlika figyelmet, mert hagyományos eszközöket alkalmazva, asztalosként gyártanak kerékpáralkatrészt. Technikailag, és valószínűleg ár/érték arányát tekintve sem a legjobb választás, na de egy Vutton táska sem a cipekedésről szól. Íme a kormány készítése videón:

woodOOcycles from Prismafilms on Vimeo.

Tovább
0

Fuvarozd riksával a haverjaid!



A divat és egy jó márkajelzés jobban meghatározza az árat bármely terméknél, mint akár az előállítási költség, akár a valós használati érték. Az Anthropogie egy olyan divatmárka, amiről feltételezhetően a kedves olvasóim 65%, azaz a férfiak soha nem hallottak, ahogy én is egy amerikai bringás blogon találkoztam először a névvel. Ez a sálakat, táskákat és más haszontalan kiegészítőket forgalmazó divatáruház egy igen érdekes terméket vett fel a kínálatba, egy klasszikus riksát. Használati értékét tekintve beleillik a divatos kiegészítők sorába, azaz közelít a nullához, és bár kivitelezését sem jellemzi a modern technológia túlzott használata, összeségében  ha milliomos lennék, még tetszene is. Mennyivel stílusosabb ezzel vinni a gyerekeket az oviba, mint a munkábajáros szürke autóval? (már aki autóval jár dolgozni, persze) 

riksa

Azért a szokásos megjegyzés most sem maradhat el, a riksát ugyan nem is szállítják hazánkba, de a mindennel együtt 2500 dolláros árért arrafelé különösen, de akár itthon is egész használható autót vagy egy fullos új karbon bringát adnak. Na de melyik néz ki ennyire jól?

riksa

india

Tovább
5

Újabb trendi városi bringa - Moon Cycles (videóval)



A kerékpározás divatját mi sem jelzi jobban, mint az olyan márkák megjelenése, ahol a fejlesztési szempont nem a hatékonyság és versenytechnológia, hanem kizárólag a trendiség.

Sok minden nem derül ki a Moon Cycles bemutatkozó videójából, az azonban igen, hogy nem a könnyű karbon gépek sora gyarapodik, hanem a menő városi közlekedési eszközöké. Végülis ez lehet a jövő, illetve reméljük, ez lesz az!

Íme a videó:

Tovább
2

Mini-Velo - a kemping és a versenybringa utódja?



Japán, a felkelő nap és a Fuji országa rengeteg meglepetést tartogat az európai ember számára. A technikai fejlettség és extrém zsúfoltság a közlekedési eszközökön is nyomot hagy, 660cc-es turbós kisautók helyettesítik az itteni kompaktokat, az európában ismert nagymotorok 250-esek vagy 400-asok csupán, és a versenybringák egy része is szokatlan - 20-as, kempingbicikli keréken gurulnak.

Ezt a trendet másolta le az amerikai SOMA a Mini-Velo-val. A CrMo vázas mini országúti Tiagra szettel lett szerelve, ami azért általában nem az 1200 dolláros bringákon bukkan fel, így olcsónak semmiképpen nem nevezhető. Az alig másfél méteres bringa azonban rendkívül praktikus, ugyanis a hagyományiis kerékpároknál sokkal kisebb helyen is elfér, így könnyebben vihető fel tömegközlekedési eszközre, irodába, vagy szállítható autóval. Itt egy rövid teszt leírása.

Egy ilyen kerékpárt azonban hiba lenne csak praktikus oldalról megközelíteni. Magyarországon talán kinevetnék a tulajdonost, hogy nem telik neki rendes montéjnbájkra, de megfelelő közösségekben biztosan nagy sikert lehet vele aratni. Szintén a hazai viszonyokra vonatkozik, hogy a kis kerék valószínűleg előnyt jelent ugyan a manőverezésben, és erre szükség is van, ugyanis az úthibákat jobban felerőíti, mint egy 27-es kerék, és ezt a ballonos (1 1/8)-as gumi sem képes teljesen kompenzálni. Azért kéne...

Tovább
2

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.