Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Szupertrendi, szuperdrága



A kerékpárok többsége kecses szerkezet, de ezt is lehet túlzásba vinni, ahogy ezt a Coren megmutatja nekünk. A városi trendi fixi vonalon készült bringa Formula 1-ből ismert típusú karbonszövetet használ, és legfontosabb tulajdonsága a könnyedsége.

Coren bringa

Valóban sikerült egy vizuális pillesúlyt létrehozni a tervezőknek, de ez nem tévesztendő össze a mérlegen látott értékkel: 7700 gramm ugyan nem számít igazán soknak, de ennél jóval sovánkább országúti versenykerékpárok is léteznek már, sőt egy-egy kikönnyített monti is ekörül mozog. Ha a súlya nem is, az ára mindenképpen meglepetést kelthet: 25.000 euró körül lehet rendelni a gyártónál, ami kicsivel több, mint 10 millió forint. Nem jó, de szép és legalább drága. A hülyének is megéri, nemigaz? Érdeklődni az alábbi linken lehet: coren

középcsapágy coren

coren nyeregcső

Tovább
0

Favágók kerékpárja: Trek Sasquatch



Milyen lehet egy monti és egy krúzer bringa keveréke? Erre a milliókat naponta ideges feszültségben tartó kérdésre adott frappáns választ a Trek dizájn csapata, nem feledve el azt sem, hogy mennyire szüksége van a reklámra a krúzer kínálatuknak. A Sasquatch névre keresztelt egyedi kerékpár kiemelt jellemzői a 26x4-es kerék, kilences váltó, fa csomagtartó, és természetesen minden montis alapkelléke, a Brooks nyereg és egy balta. Sorozatgyártásba sajnos nem kerül, pedig remekül egészítené ki a két Trek montimat, valószínűleg súlyban is méltó ellenfele lenne a mostani két bringának. Még balta nélkül is.

Trek Sasquatch

Otthona: az erdő

Trek koncepció 2011

A rugózást a 26x4-es méretű gumik adják

Trek egyedi 2011

Terülj, terülj asztalkám

Trek balta

A medve sem lehet ellenfél

Tovább
1

Furnérkerékpár a kényelem jegyében



A fa remek tulajdonságai közismertek, kiválóan nyeli el a rezgést, rugalmas, szálirányban pedig elég merev is tud lenni. A népszerű karbon valójában felfogható egy szupermesterséges fa váznak is a tulajdonságai miatt, de ne feledkezzünk el az eredeti alapanyagról sem. A klasszikus fa vázas bringákról már volt szó korábban, de amiket most néztem azok még ennél is meredekebb ötletet képviselnek.

A hajlított-ragasztott fa lemezek a bútoroknál már régóta népszerűek, gyerekkorom egyik kedvenc fotele is ilyen volt, ugyanakkor a kerékpáripar nem "fedezte" fel magának az alapanyagot, leszámítva egy-két elvetemült designert. Jellemzően a lapokat függőlegesen alkalmazták, mint a gyerekkerékpároknál:

Fabringa

Nem nehéz látni a hátrányt egy felnőtt kerékpár esetében: a lap függőleges irányban nem rugalmas, oldal irányban viszont igen. Lehet ennél jobban is megoldani a dolgot? A válasz természetesen igen, fordítsuk meg a lapot, és hajlítsuk meg a rugalmasság érdekében:

furnérbringa

Az ötlet máris élhetőbbnek tűnik, a nyereg így remekül rugózik, a villa oldalirányú merevségével kapcsolatban már van némi fentartásom, nem beszélve az alsócsőről, ami szinte tökéletesen másolja a robogók nyeklő-nyakló vázainak megoldását. Szerencsére ez a verzió sem hagyta el a tervezőasztalt, amint az erős másolatnak tűnő 2011-es ötlet sem:

lengyel furnérbringa

Ugyanakkor ezen a bringán már értékelhető villa van, és bár vannak kétségeim a váz merevségét és súlyát illetően, nem kevésbé trendi, mint egy Critical Mass-es matricákkal teleragasztott, küllők közét kártyával feldíszített 80-as évek beli acélvázas fixi. Az igazi nagy durranás azonban mégis ez:

fakerékpár

Működőképesnek tűnő modell, és a mai divatnak megfelelően kiszélesített középsőrész. Igazából ez már kéne is, bár kétségtelen, hogy a karbonkerék enyhe túlzásnak tűnik városi felhasználásra...

 

Tovább
0

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.