Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Vízzel író tricikli



A technika jelenlegi fejlődési üteme mellett egyszerre van az az érzésünk, hogy már minden fontos dolgot kitaláltak, és az, hogy a java még hátravan. És persze emiatt lepődünk meg még jobban azon, hogy az emberi kreativitás mennyi remek, érdekes dolgot tud létrehozni. Most nem arra gondolok, hogy az alig pár éve a csúcs a kilenc lánckerék volt hátul, most meg 11, mert ez ugyan technikai bravúr, de őszíntén szólva előrelátható, és nem kell nagy jósnak lenni, hogy kitaláljuk, mi következik: a 12 fokozat.

Ki gondolna viszont arra, hogy egy triciklire vízpalackot rögzítsen, a víz pedig tekerés közben kínai írásjelek formájában csöpögjön a földre, elektronikai vezérléssel? Az abszolút marketing eszköz már elérhető!

水书法器 Water Calligraphy Device - BJDW Clip from Nicholas Hanna on Vimeo.

Interjú az ötletgazdával:

Just Because: Tricycle Calligraphy 水书法器 from Jonah Kessel on Vimeo.

És a videó rögzítése, operatőr és a szorgos asszisztens:

tricikli, videó

Tovább
0

Virágzik a kommunista nosztalgia Amerikában



A Flying Pigeon, azaz repülő galamb a kínai mobilizáció mintaképe, A KERÉKPÁR, melyik millióknak tette lehetővé a közlekedést. A klasszikus, II. Világháború körüli európai kerékpárok másolata a mai napig kapható Kínában, dacára a gagyi montik áradatának. Azonban nem csak hazájába lehet siker, a nosztalgia hullám elért Amerikába is, első körben Kanadába.

Az amerikaiak amúgy is imádják a kommunista relikviákat, jó példa erre az Ural motorkerékpárok sikere (ami gyakorlatilag egy BMW koppintás, szintén a II. VH idejéből), a cég gyakorlatilag az amerikai piacból él, bár az angoloknál is szeretik az oldalkocsis őskövületeket. Jobban megnézve, a Flying Pigeon sem más, mint egy elavult kerékpár a maga 61 éves történelmével, ósdi műszaki megoldásokkal, ráadásul nem is "OT", hanem új.

Flying Pigeon

Kimondottan az ára sem túl alacsony, a kanadai adóknak köszönhetően csak nagy igyekezettel tudják 500 dollár alatt tartani, ennyiért már normális bringát is lehet venni, viszont egy darabka történelmet és kultúrát biztosan nem. Innen nézve még akár jó vétel is lehet, különösen az ázsiai származású, gyökerüket büszkén vállaló fiatalok szemében. Vajon a Csepel képes lesz olyan bringákkal és marketinggel folyamatosan megújulni, hogy a fiatalok azonosulni tudjanak vele?

The Flying Pigeon Bicycle from yulu canada on Vimeo.

Tovább
0

Álmodjunk kerékpárost!



Az álmodozás az élet megrontója, tartják a racionálisan savanyú emberek, de mi azért szeretünk álmodozni. Hogy miről? Ezt egyéne válogatja. Van aki egy kerékpárbarát városról, más a te bringádról, megint mások egy 3000 mérföldes verseny utáni célról álmodnak, vagy az olimpia lázában a világ megváltásáról. Ismerkedjünk meg mások álmaival, hogy jobban átélhessük a sajátunkat...

Álom a kerékpárokról.

Álom a kerékpárodról

Álom a célbaérésről:

és végül az olimpiai álom:

Tovább
0

50.000 ingyen kerékpár a szmog ellen



50.000 ingyen használható kerékpár, 2000 dokkolóállomás, 8 tervezett metróvonal, az ország legtisztább nagyvárosa. Merre járunk?

A világ legellentmondásosabb országában, Kínában, ahol a legfejlettebb technológia mellett sok millió ember még az áramot sem ismeri. A 7 törtenelmi főváros egyikében, Hangzhou-ban a helyi közlekedési vállalat irányítása alatt 50.000 kerékpárt telepítettek 2000 állomásra. A kerékpárokat egyszerű regisztráció és némi előleg után bárki használhatja, egyszerre egy órát ingyen. Azaz ha egy óra után leteszi a bringát, újra indul az ingyenesség, így biztostva, hogy a kerékpárok elérhetőek legyenek és mégse kerüljön pénzbe a rendszer a felhasználónak. A hálózatot folyamatosan ellenőrzik, és karbantartják, ahogyan ez elvárható. A helyi lakosság mentalitására is jellemző, hogy a program első évében nem történt kerékpárlopás, és nagyon kevés volt a rongálás is.

Hangzhou egyébként nem csak a legtisztább levegőjű nagyváros, hanem az egyik legszebb is Kínában, a klímája pedig kellemesen meleg, szubtrópusi monszun, azaz eső ugyan nyáron van, de télen nincsen hó. Az egy főre eső GDP meghaladja a 10.000 dollárt, viszonyításképpen a budapesti adat 2007-ben 33.000 euró volt, a magyar átlag 15.600 euró. A budapesti tervezett hálózat, a BuBi, 74 állomás, 1000 kerékpár, 1.06 milliárd forintos költséggel, melyből kb. 900 millió EU támogatás, egyelőre nem valósult meg a Parking Kft. menedzselésében.

Tovább
0

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.