Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Két kerék négykeréken - a kerékparszallitas



A bringásokról az a kép él sok (autós)ember szemében, hogy  bringások autóval jellemzően nem rendelkeznek, és mások adóiból fizetett utakon élősködve akadályozzák a forgalmat Önös érdekből. Kezeljük mély belátással mások tévképzeteit, valamilyen kapaszkodóra nekik is szükségük van az életben, ahogy kerékpárjainknak is, ha rendszeresen a nemlétező autóinkkal akarjuk szállítani őket.


A kerékpárszállítás legbiztonságosabb módja, ha lehajtjuk a hátsó ülést, és az utastérben, széltől-víztől-bogaraktól óvva oldjuk meg a dolgot, de ez a megoldás sajnos nem mindenkinél alkalmazható, különösen, ha családot is vinni kell.


A külső kerékpárszállítóknak alapvetően három fajtája van: a tetőcsomagtartó, a vonóhorogra szerelhető és a hátsó ajtóra rakható. Legtöbb autónál a tetőcsomagtartó tűnik az egyszerű megoldásnak, és sok esetben a legolcsóbbnak is. A tetőcsomagtartó így népszerű megoldás, ugyanakkor erős kompromisszum is. A kerékpár felrakása a tetőre sokszor nehézkes lehet, ha nincs bringalift. Az autó szélérzékeny lesz, a kerékpárok pedig bogarasak. A fogyasztás literekkel nő, és az utazósebesség korlátozott.


Jobb tehát a vonóhorogtartó? Nem rossz, valóban, de ehhez kell egy vonóhorog, ami viszont vizsgaköteles. Az olcsó tartók sokszor nem túl stabilak, és az autó sem lesz az, ha érzékeny a fenék terhelésére. A koszolódás itt is probléma, de nem a bogarak, mint a tetőn utazó bringák esetében, hanem az útról felvert sár a bosszantó mellékhatás.


Ahogy a vonóhorgos megoldásnál is, úgy a 3-5 ajtós autóknál is gondot okoz, hogy a csomagtér nem, vagy nem úgy nyitható, és hogy nem látszik a rendszám, amit újabban örömmel állapítanak meg némi zsebpénz ellenében a hatóságok - tegyük hozzá, joggal. Ezt a problémát teljesen kiküszöböli a hátsó ajtóra szerelhető, magasabbra húzott kerékpártartó, ilyet vettem én is, de rögtön szembesültem is a problémával: a gyári hátsó szárny miatt ugyan az autóra elvileg felmenne, de mégsem lehet rögzíteni. További hátránya, hogy a szállító felrakása nem egyszerű, bár utána a kerékpáré már igen, és hogy kevésbé koszolódik és van kitéve sérülés veszélynek, mint a másik két megoldás esetén. Természetesen ez sem alkalmazható minden autónál, de ha igen, akkor talán a legbiztonságosabb megoldás kerékpárjaink számára.


És még valami: kerékpárjaink értékének megfelelő tartót válasszunk, rettenetesen fájdalmas egy benyomódott karbon váz, vagy autót tetejéről lerepülő kerékpár, csak mert pár ezer forintot megspóroltunk a tartón...

Tovább
0

Cyclocross OB 2013 - a szezon elkezdődött



A téli kerékpásport évről-évre fejlődik, ennek legjobb bizonyítéka a szezonban rekordszámú résztvevővel zajló SuperCross sorozat, a párhuzamos újévi versenyek, és az idei OB.


Az országos bajnokság idén Pósteleken, Békéscsaba mellett lett megrendezve, már az új MKSZ elnökség aktív részvételével. A helyszín így a SuperCross sorozat legtöbb résztvevőjének 2-300 kilométeres távolságra volt, ami az egyik oka lehetett a szerény részvételnek. A pálya nehézsége is sokakat elriasztott, hiszen végre egy valódi ciklokrossz pálya épült, komoly letörésekkel, szűk kanyarokkal, és persze a természet is odatett a friss hóval és erős jegesedéssel. A harmadik távolmaradási okként többen az új Elnökséggel kapcsolatos ellenérzéseiket jelölték meg, persze nem az élmezőny tagjai, sokkal inkább a valódi középmezőny hiányzott, a lelkes amatőrök.


A szokottnál szerényebb létszám ellenére az idei év (és talán a tavalyi is) legjobb versenye volt számomra, és nem csak a végeredmény miatt. A technikás, jeges pályán nem lehetett borzasztó tempót menni, és szerény állóképességem miatt ezt tudtam értékelni, bár sokkal fontosabb volt, hogy a pálya teljes hosszában található természetes akadályok, letörések, jeges kanyarok miatt folyamatosan koncentrálni kellett, és nem volt erőm a fáradtságra figyelni. A SuperCross pályákon gyakran az erő hamarabb fogyott el, különösen a sík, kevésbé technikás, rázós pályákon, de itt nem volt idő búslakodni, mert a legkisebb figyelmetlenség is eséssel járt. Az együtt indított amatőr felnőtt és licences Master 1-2 csoportban ezt sokan megtapasztalták, egy visszafordítóban nekem is sikerült összesározni a combomat a földön.

Békéscsaba cyclocross 2013 ob

A leggyorsabb Cser Gábor lett a mi mezőnyünkben (pontosabban a licencesek között), tőle és a szoros második Reitinger Gábortól kaptam is egy kört, amit a SuperCrosson is ki szoktak osztani. A meglepetés a végelszámolásnál ért (és még most sem zárom ki, hogy tévedés történt...), az amatőr 19-38 éves mezőnyben valahogy negyedik lettem, de ha a licences Master1-ben indultam volna, akkor is meg lett volna az ötödik hely. Mielőtt nagyon elszállnék magamtól, hogy egy OB-n negyedik (és a "profik" között 5.) helyezést tudok elérni, azért figyelembe kell venni, hogy különösen a Master 1-2, azaz 30-50 éves amatőr versenyzők maradtak távol a legnagyobb létszámban. A cél viszont adott, életem második országos bajnokságán, jövőre igyekeznem kell a lehető legjobban megközelíteni a helyet, valószínűleg már a licencesek között. És remélhetőleg, a jeges pályának egyetlen amatőr női indulója, KTC-s csapattárs Tóth Éva sem fog jövőre egyedüli nőként versengeni a férfiak mezőnyében...

A verseny csúcspontja az U23/Elit férfiak kislétszámú, de annál erősebb futama volt. A férfiaknál a címvédő Buruczki Szilárdot egyedül Búr Zsolt, azaz Buzsó tudta megszorítani, Szilárd kisebb esése után egy rövidebb időre még a vezetést is sikerült átvennie, amit egy bukás után vissza is adott. Szilárd legnagyobb ellenfele a SuperCross versenyeken az országútis Fejes Gábor szokott lenni, a jeges, technikás pálya azonban nagyon nem kedvezett neki, így ezen a versenyen csak ötödik lett, Szalay Péter és Vígh Zoltán mögött. Az U23-ban a Belgiumban krosszozó Panyi Jánost vártuk első helyre, de bukása miatt nem tudta megelőzni Fenyvesi Pétert, aki a 2013-as év U23 magyar bajnoka, és Szalontay Bence is megelőzte. A korábban induló női mezőnyből Benkó Barbit hiányoltuk a legjobban, de mivel a Szövetség eredetileg korábbra hirdette meg az OB-t, Barbi az edzőtáborát megkezdte január második hetében, és a január 12-re tolt OB-n nem tudott részt venni. A női Elit versenyt Orosz Anita nyerte körelőnnyel, ami nem is volt meglepő, korábban a SuperCross versenyeken is megmutatta felkészültségét.

Buruczki Szilárd 2013 Békéscsaba

Ezúton is gratulálok az összes említett és a felsorolás kimaradt 2013-as ciklokrossz magyar bajnoknak, és reméljük, hogy jövőre egy hasonlóan színvonalas pályán, de az ország közepéhez közelebbi helyszínen csaphat össze a magyar élmezőny, hosszú évek után talán a chipes időmérés megoldódik, ha már a legkisebb falusi kupán is alapvető szolgáltatásnak számít, az úr 2013-ik évében.


Ha valaki még belekóstolna a SuperCross hangulatába, megteheti ezt január 27-én, Budapesten az utolsó fordulón. A futamokon bármilyen alkalmas kerékpárral el lehet indulni (tehát montival is), és ha valakinek túl hideg lenne a bringázáshoz, akkor szurkolni is érdemes jönni, a szoros állások miatt még szinte az összes kategória első helye nyitott, az OB-hoz hasonló valódi tétverseny várható!

Tovább
0

Kifogáslista helyett...



Az elmúlt hetek remek alkalmat biztosítottak az egész éves edzettségünk leépítésére, a nehezen elvesztett kilók visszanyerésére, és még a hó is leesett....

Kétségbeesve morfondírozhatunk a tükör előtt, vagy a mérlegen állva, hogy mikor jön már a tavasz, mikor kezdhetjük az edzést, de a valóság az, hogy a tél csak egy lehetőség, hogy az egyoldalú kerékpáros edzést érdekes új dolgokkal egészítsük ki.

Annak a körülbelül 100-150 embernek, aki a téli ciklokrossz versenyeken részt vesz, eddig nem volt különösebb gondja: a SuperCross sorozatban 1-2 hetente voltak versenyek, így mindig készülni kellett. Január 12-én, szombaton azonban az országos bajnoksággal majdnem véget ér a szezon (egy verseny lesz még Budapesten), azonban ciklokrosszozni, montizni ilyen időben is lehet, egyedül latyakban vagy esőben lépi túl az egészséges ember tűréshatárát a körülmények összesége. Tehát igenis bringázni lehet, bütykös gumival, meleg ruhában.

Noé kupa

Az sem ördögtől való, ha valaki ilyenkor már nem ülne bringára, felszerelés, eszköz hiánya vagy egyszerűen csak az időjárás miatt, rengeteg választható lehetőség van a TV vagy internet helyett.

A legkézenfekvőbb a futás, hasonló aerob terhelés, lábat erősíti, sokat írtunk már róla, nekem heti két rövidebb kocogásom van újabban, egészen élvezhető. Hátránya, hogy lassabb mozgás, így lassul a lábfordulat, de ha nincs kerékpározás, még mindig a második legjobb opció. A spinning sem rossz, ha valaki fázós, de azért az sem váltja ki 100%-osan a több órás alapozó edzéseket, részben az intenzitás, részben a mozgás kötöttsége miatt.

Ha még ezekre is találunk kifogásokat, akkor jöhet az úszás, illetve a torna, ami elsősorban a nyáron elhanyagolt felsőtestet veszi kezelésbe, illetve a bemerevedett, megrövidült izmok regenerációját is segíti.

Szívesen sorolnám előrébb a sífutást, korcsolyázást, mivel szenzációsan hatékony mindkettő, de reálisan nézve a mi klimatikus és domborzati adottságaink mellett maximum néhány hetes elfoglaltságokról van szó, kár érte. Aki teheti, sífusson, korcsolyázzon mert jó.

Legvégülre hagytam a gyaloglást és túrázást, mivel a kerékpározáshoz viszonylag keveset tesznek hozzá, ellenben zsírégetésre a hosszabb túrák is alkalmasak. A gyaloglást megkönnyíti, ha az embernek van kutyája, így egyszerre teszünk jót az állattal és magunkkal is, de ha valakinek nincsen, érdemes felvenni a kapcsolatot a helyi menhelyekkel, állatvédőkkel, akik biztosan örömmel veszik, ha valaki segít nekik a kutyák kimozgatásában. Mi családilag a csivava fajtamentéssel foglalkozunk, így a kutyasétáltatás ilyen időben pár száz méter csupán, de a nagyobb testű, szűk helyre összezárt állatok életminőségét jelentősen javítani tudjuk akár fél-egy óra futkározással is, miközben az erőforrás hiányos civil szervezeteket is segítjük. Win-win!

Kutya sétáltatás

Tovább
1

Haszontalan találmányok: sörhűtő kerékpárra



Az emberiség kreativitása végtelen, ha soha fel nem tett kérdésekre kell válaszolni. Ilyen megoldást kínál Jesse King Texasból, aki feltalálta a kerékpárvázra rögzíthető, puha anyagból készült, hatdobozos sörhűtőt. Nos, éljenek a vállalkozások, és a vállalkozó szellemű emberek. Az első millióhoz csupán néhány százezret kell ebből eladni, a termék hasznosságát tekintve ez igazán nem lesz probléma!

Tovább
0

Szupertrendi, szuperdrága



A kerékpárok többsége kecses szerkezet, de ezt is lehet túlzásba vinni, ahogy ezt a Coren megmutatja nekünk. A városi trendi fixi vonalon készült bringa Formula 1-ből ismert típusú karbonszövetet használ, és legfontosabb tulajdonsága a könnyedsége.

Coren bringa

Valóban sikerült egy vizuális pillesúlyt létrehozni a tervezőknek, de ez nem tévesztendő össze a mérlegen látott értékkel: 7700 gramm ugyan nem számít igazán soknak, de ennél jóval sovánkább országúti versenykerékpárok is léteznek már, sőt egy-egy kikönnyített monti is ekörül mozog. Ha a súlya nem is, az ára mindenképpen meglepetést kelthet: 25.000 euró körül lehet rendelni a gyártónál, ami kicsivel több, mint 10 millió forint. Nem jó, de szép és legalább drága. A hülyének is megéri, nemigaz? Érdeklődni az alábbi linken lehet: coren

középcsapágy coren

coren nyeregcső

Tovább
0

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.