Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Haszontalan találmányok: sörhűtő kerékpárra



Az emberiség kreativitása végtelen, ha soha fel nem tett kérdésekre kell válaszolni. Ilyen megoldást kínál Jesse King Texasból, aki feltalálta a kerékpárvázra rögzíthető, puha anyagból készült, hatdobozos sörhűtőt. Nos, éljenek a vállalkozások, és a vállalkozó szellemű emberek. Az első millióhoz csupán néhány százezret kell ebből eladni, a termék hasznosságát tekintve ez igazán nem lesz probléma!

Tovább
0

Kétkeréken ébredni fel...



Egy újabb kerékpáros videó, egy újabb fixis egyensúlyozás, ezúttal némi koncepióval vegyítve:

 

Tovább
0

Kerékpár alkatrészek újrahasznosítása



A kerékpár használati eszköz, melyen az alkatrészeket több-kevesebb használat után cserélni kell, és mehetnek a kukába (vagy az apróhirdetésbe tölteléknek), pedig kreatív emberek kezében akár még igazi szépség is keletkezhet a levetett fém, műanyag és gumidarabokból. 

Biztos vagyok benne, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki képes félretenni 4 nyúlott láncot is, hogy jó lesz majd valamire. Valójában jó is lehet, egy művészklub vagy iskola bizonyára nagy hasznát venné ezeknek a fölösleges cuccoknak, és készíthetnének belőle gyakorlásképpen műtárgyakat. Nézzünk pár ötletet a netről:

1. Baromfi, első váltókból:

Baromfi első váltóból kerékpár

2. Bortartó  - ez egy egyszerűbb darab, ilyesmivel lehet kezdeni a gyakorlást:

bortartó kerékpár alkatrészből

3. Nadrágszíj külsőből - ez már teljesen iparosodott mértékben készül:

nadrágszíj kerékpáros külsőből

4. Ahogy a kerekekből készült szék is:

szék kerekekből

5. Sakkbábuk - kicsit talán nehezebb azonosítani a figurákat, így extra agytorna:

Sakkbábuk

6. Házilag is elkészíthető asztal - bár a stabilitásával kapcsolatban vannak kételyeim:

asztal kerékpárból

7. Lánc és lánckerék szinte mindenkinek van, egyszerű ajándék készíthető belőle:

Képkeret

8. A kerékpár lánc lehet karácsonyfadísz is, szerencsére ettől a gicctől megkímélt a sors:

karácsonyfa kerékpár lánc

 +1 de egy ilyen fotel kéne, bár ahhoz még sokat kell tekerni, hogy legyen elég alapanyag:

fotel kerékpár lánc

Tovább
1

Bringások - csak a baj van velük!



A két lábon közlekedő, egymással udvarias, de legalábbis semleges emberek alaposan megváltoznak, ha kereket kapnak a fenekük alá. A motyogó, mindig engedő kisemberből agresszív önkéntes rendőr lesz az autóban, a törtető típusból mindenen átvágó idióta. Ó, és ne felejtsük el a kerékpárosokat, akik a kettőt képesek egyesíteni magukban, mindezt egy olyan törvények és szabályok felett álló hozzáállással, ami gyakran joggal vívja ki a közlekedőtársak haragját. Örülünk ennek az átváltozásnak? 

Persze hogy nem. A civilizáció legtöbb eszköze az agresszív ösztönök elnyomását, terelését szolgálja, hogy ösztönlények helyett rendes fogyasztóként csatlakozzunk a társadalomhoz. Azonban az elnyomás önmagában nem lehet sikeres, szükség van a szublimálásra, a szelepekre, ahol ki lehet engedni a gőzt. Az egyik ilyen remek eszköz a sport, legyen szó boxról, sakkról vagy a kerékpározásról. Ismerve azonban a hazai statisztikákat, miszerint a lakosság 95%-a nem végez élettanilag értékelhető mennyiségű mozgást, nem meglepő, hogy egy olyan helyzet lesz az agresszió megjelenési területe, ahol viszonylag arctalanul, pontosabban magunk választotta megjelenéssel, viszonylagos következmények nélkül lehet megküzdeni az "ellenséggel". Kerékpáros társaim, akik nincsenek a kasztnihoz kötve, gyakran találkozhatnak azzal a jelenséggel, amikor az agresszív autóst utolérik és megpróbálják szembesíteni cselekedetével, egy megszeppent vézna kisembert találnak a volán mögött, sokszor túl életük delén. Bizony az autóban - és persze a kerékpáron is - kivetkőzünk magunkból, és bár egyre többen vagyunk, akik a csak el szeretnének jutni A-ból B-be, ebbéli szándékunkban akadályoztatva vagyunk mások ösztönei által (de szép értelmetlen mondatra sikerült ez). A jelenségre ékesen rámutat, hogy a politika mellett (ami egy még népszerűbb agresszió elvezetési mód) a közlekedés a második legnépszerűbb fórum és vitatéma az interneten. 

Mit tehetünk mi, kerékpárosok azért, hogy a helyzet jobb legyen?

1. Először is, fejezzük be az egymásra mutogatást. Igen, ő kezdte, a másik a hülye, és? Ne ereszkedj le a hülyékhez, mert tapasztaltabbak azon a szinten és legyőznek a rutinjukkal.

2. Kerüld el a veszélyhelyzetet, hagyd el a szituációt, és csak azután próbáld tisztázni a helyzetet (ha szükséges), miután kizárható, hogy balesetet szenvedsz. Sokan rögtön élesben, menetközben próbálnak elégtételt venni, vagy legalább magukra felhívni a figyelmet. Ne tedd. A többi autós csak azt fogja látni, hogy egy bringás agresszív. Várd meg, amíg megáll, és ott próbáld higgadtan értésére adni a tévedését (ami egyébként sokszor abból adódik, hogy az autósok nem ismerik a kreszt)

3. Ne provokálj és legyél udvarias. Ne menj át a piroson a gyalogosok között, és ne kacsázz a főúton 10-el, ha van párhuzamosan használható kerékpárút. Használj világítást, irányváltoztatási szándékod jelezd, és időnként udvariasságból mondj le az elsőbbségedről is akár, ha ez nem okoz veszélyhelyzetet. (ha jönnek mögötted, akkor ne fékezz és engedd ki az autóst a főútra, mert elütnek). Ugyanakkor jó példát mutatva, meg kell állni a zebránál, a lassításod pedig kézjelzéssel jelezni a mögötted haladó autósnak. Ha nem fékez, húzódj le annyira, hogy ne üssön el.

4. Ha autóban ülsz, úgy közlekedj, ahogy te is elvárod. Dinamikusan, udvariasan, előzékenyen. Ne használd ki az alkalmat bosszúállásra... Értelemszerűen kerékpáron a gyalogosokkal szemben hasonlóan kell viselkedni, ahogy mi elvárjuk bringásként az autósoktól.

5. Egyre olcsóbbak a kamerák, akár a sisakra, akár a bringára, autóra szerelhetőek. Egy baleset esetén sokat segíthet neked a helyzet tisztázásában, már ha nem te vagy a hunyó. Egyre több esetben látom autókban is, és magam is gondolkodok rajta, a párezer forintos vételár egy kétértelműnek tűnő szituációban nagyon sokszorosan visszajöhet... Íme egy példa:

Tovább
0

Favágók kerékpárja: Trek Sasquatch



Milyen lehet egy monti és egy krúzer bringa keveréke? Erre a milliókat naponta ideges feszültségben tartó kérdésre adott frappáns választ a Trek dizájn csapata, nem feledve el azt sem, hogy mennyire szüksége van a reklámra a krúzer kínálatuknak. A Sasquatch névre keresztelt egyedi kerékpár kiemelt jellemzői a 26x4-es kerék, kilences váltó, fa csomagtartó, és természetesen minden montis alapkelléke, a Brooks nyereg és egy balta. Sorozatgyártásba sajnos nem kerül, pedig remekül egészítené ki a két Trek montimat, valószínűleg súlyban is méltó ellenfele lenne a mostani két bringának. Még balta nélkül is.

Trek Sasquatch

Otthona: az erdő

Trek koncepció 2011

A rugózást a 26x4-es méretű gumik adják

Trek egyedi 2011

Terülj, terülj asztalkám

Trek balta

A medve sem lehet ellenfél

Tovább
1
«
12

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.