Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Favágók kerékpárja: Trek Sasquatch



Milyen lehet egy monti és egy krúzer bringa keveréke? Erre a milliókat naponta ideges feszültségben tartó kérdésre adott frappáns választ a Trek dizájn csapata, nem feledve el azt sem, hogy mennyire szüksége van a reklámra a krúzer kínálatuknak. A Sasquatch névre keresztelt egyedi kerékpár kiemelt jellemzői a 26x4-es kerék, kilences váltó, fa csomagtartó, és természetesen minden montis alapkelléke, a Brooks nyereg és egy balta. Sorozatgyártásba sajnos nem kerül, pedig remekül egészítené ki a két Trek montimat, valószínűleg súlyban is méltó ellenfele lenne a mostani két bringának. Még balta nélkül is.

Trek Sasquatch

Otthona: az erdő

Trek koncepció 2011

A rugózást a 26x4-es méretű gumik adják

Trek egyedi 2011

Terülj, terülj asztalkám

Trek balta

A medve sem lehet ellenfél

Tovább
1

Szigorú rendőri ellenőrzés a lopások visszaszorítása érdekében (nem itthon)



"Stop and proof" kampány, tipikusan brit szlogen és tartalom. A Lancashire Police új ellenőrzése a kerékpárok tulajdonjogának igazolására irányul. A megállított kerékpárosnak (stop) bizonyítania kell (proof), hogy a kerékpár az övé, akár számlával, akár más dokumentum felmutatásával. Ennek hiányában a bringát a rendőrök lefoglalják.

Elfogadott dokumentumnak számít egy számla, egy korábbi fénykép, amin együtt szerepel a kerékpárral, biztosítási szerződés, amiben szerepel a bringa, vagy egy banki átutalás, ami kerékpárboltba irányul. A rendőrök egyébként szabad kezet kapnak abban, hogy a kerékpárt beszállítság az örsre, vagy a helyszínen elfogadják a magyarázatot, így akár egy korábbi mobilos kép is megfelelő bizonyíték lehet a szemükben, vagy a bringás társak állítása.

Mivel minden kerékpárost ők sem állíthatnak meg, igyekeznek a gyanús dolgokat figyelni, férfiak női kerékpáron, sportkerékpáron mackónacis, utcaicipős fiatal, vagy bármi, ami nem tűnik helyénvalónak.

Az első este 17 kerékpárt foglaltak le, 1-et jogos tulajdonosa már visszakapott. A kezdeményezés nem tűnik átütő erejűnek ugyan, de igazából nem igényel nagy erőforrásokat, és könnyen bevezethető lenne itthon is, reméljük a járőröknek is eszébe jut valami hasonló, amikor nagyon oda nem illő kerékpáros teker egy hozzá nem illő méretű és tipusú bringán...

Tovább
2

Újabb 300 millió forint, 12.000 új bringás toborzására



Márciusban írtam arról, hogy az angolok a szerencsejáték bevételekből 1 millió fonttal támogatják a kerékpározás népszerűsítését a nők körében, és most újabb támogatás érkezett a kormányzattól. Az olyan programok, mint a Sky Ride, Breeze és Go-Ride összesen újabb 1 millió fontot kapnak, és feladatuk 12.000 kerékpáros toborzása lesz, akik heti rendszerességgel közlekednek önerőből két keréken. 

Mindenesetre nagyon nehéz dolguk nem lesz, a 60 milliós országban a Cycling Plus magazin szerint csak 2010-ben újabb egymillió ember ült nyeregbe, és a válság sem lassítja az óriási fejlődést a sportágban. Nem csak a kerékpárkereskedők és útépítők profitálnak, hanem a vendéglátóhelyek, szállások is hosszabb szezonnak örülnek. A tömegsport mellett az élsportban is jeleskednek, elég csak a világbajnok és Tour de France Cavendish-re gondolni, vagy a Sky kapitányára (ó igen, a Sky az egy angol proficsapat, elképesztő felszereléssel), Wiggins-re, aki a Vueltán mutatta meg oroszlánkörmeit, és persze a pályaversenyzőik végtelen sorára, élén Sir Chris Hoy-jal.

A kerékpározás népszerűségét jellemzi, hogy a helyi közösségekben szervezett Sky Ride Local túrákon többszörös túljelentkezés van, egyes versenyekre a nevezés megnyitása után fél órán belül elfogy az összes hely, és hogy jelenleg is több önkormányzat keres kerékpáros oktatókat, akik a népszerűsítésben segédkeznek, iskolákat, közösségeket látogatva. Szeretnék hamarosan beszámolni hasonló hazai programokról, hiszen a kormányzat által beígért milliárdos támogatásokból bizonyára jutni fog erre is. Optimista vagyok?

Tovább
0

Virágzik a kommunista nosztalgia Amerikában



A Flying Pigeon, azaz repülő galamb a kínai mobilizáció mintaképe, A KERÉKPÁR, melyik millióknak tette lehetővé a közlekedést. A klasszikus, II. Világháború körüli európai kerékpárok másolata a mai napig kapható Kínában, dacára a gagyi montik áradatának. Azonban nem csak hazájába lehet siker, a nosztalgia hullám elért Amerikába is, első körben Kanadába.

Az amerikaiak amúgy is imádják a kommunista relikviákat, jó példa erre az Ural motorkerékpárok sikere (ami gyakorlatilag egy BMW koppintás, szintén a II. VH idejéből), a cég gyakorlatilag az amerikai piacból él, bár az angoloknál is szeretik az oldalkocsis őskövületeket. Jobban megnézve, a Flying Pigeon sem más, mint egy elavult kerékpár a maga 61 éves történelmével, ósdi műszaki megoldásokkal, ráadásul nem is "OT", hanem új.

Flying Pigeon

Kimondottan az ára sem túl alacsony, a kanadai adóknak köszönhetően csak nagy igyekezettel tudják 500 dollár alatt tartani, ennyiért már normális bringát is lehet venni, viszont egy darabka történelmet és kultúrát biztosan nem. Innen nézve még akár jó vétel is lehet, különösen az ázsiai származású, gyökerüket büszkén vállaló fiatalok szemében. Vajon a Csepel képes lesz olyan bringákkal és marketinggel folyamatosan megújulni, hogy a fiatalok azonosulni tudjanak vele?

The Flying Pigeon Bicycle from yulu canada on Vimeo.

Tovább
0

Priti Baiks - "csinos" bringák Panamából



Priti, azaz pretty, csinos, ez a panamai irányzat elnevezése. Ebben a kultúrában nem a Tour de France replika karbon országúti kerékpár, vagy egy retró beütésű high-tech fixi a menő, hanem az egyéni kreativitás kiteljesedése két keréken.

priti Baik panama

 

Anyám, borogass. Mindenképpen érdemes tisztázni, hogy itt nem csak a szegénységről van szó, bár nyilván közelebb áll a jelenség a hazai F Astra és régi Swift tuningoló réteghez, mint az ABT tuningos A8-asokhoz, vagy 5kg-os országúti kerékpárt építő hobbistákhoz.

priti ez is

Hangtechnika minden mennyiségben. 

priti

Ha a csengő már nem elég...

szép

Ha jól látom, világítás és hangtechnika ennek a bringának is az erőssége, de az áttétel sem kutya...

lowrider

Egy igazi lowrider, útpadkán vigyázni. A szokásos fény és hangtechnika itt is jelen van. 

szolidan priti

és egy szolíd darab a végére, látszik, hogy nem ő a legmenőbb a közösségben, azért a hazai romkocsmákban még mutatna...

 

Tovább
0

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.