Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Idegesítően béna kerékpártolvaj



Azt hiszem nem kell túlmagyarázni, mennyire szeretjük a kerékpártolvajokat - pontosabban bárkit, aki másoknak képes az értékeit ellopni. A tolvajlásban, legyen szó autóról, kerékpárról vagy más értékcikkről, a legbosszantóbb az, hogy sokkal nagyobb kárt okoz a tulajdonosnak, mint amekkora nyeresége származik belőle. Hozhatnám a hétvégi kisházamat példának, aminek felfeszítették az ajtaját, elloptak kb 5 méter vezetéket, és okoztak 100.000 ft feletti kárt - pár tíz forint bevételért. Ez jutott eszembe a lenti videó kapcsán is, azzal a különbséggel, hogy a börtöntöltelék fiatalember még csak el sem tudta lopni a kinézett kerékpárt majd alkatrészt... Másrészt érdekes a videó készítőjének is lelkivilága, aki láthatóan nem igyekezett elrettenteni a balfácán tolvajt a károkozástól. Nehéz eldönteni, melyik a szánalmasabb emberfajta...Mindenesetre vigyázzatok az értekeitekre, ilyen emberek körülöttünk is élősködnek - rajtunk.

 

New York City's Most Untalented Bike Thief from ANIMALnewyork.com on Vimeo.

Tovább
1

Kezdődjön a zsírégetés!



Ha azok közé a kerékpárosok közé tartozol, akik éves edzéstervezés nélkül készülnek szezonról szezonra, unalmasnak találod a görgőzést, és a térded már fáj a futástól, akkor valószínűleg az elmúlt napokban kezdted vagy tervezed kezdeni az idei felkészülést. Aki már októberben megnyitotta a szezont, valószínűleg már jócskán belekóstolt az unalmas 3-4 órás lassú tekerések világába, és mostanra már kezdi az intenzívebb köröket, minimális téli súlyfelesleggel, ami valójában csak a szükséges tartalék a hosszabb edzésekhez. Legtöbben azonban nem itt tartunk, így talán jól jön néhány ötlet, hogy hogyan legyünk a lehető legjobb verseny/strand/fitt formában kora nyárra.

kövér kerékpáros

Sok hónapnyi kihagyás után a legfontosabb a fokozatosság. Ha heti 2-3 alkalommal fél-egy órát mozogtál valamit, az jó hír, a keringésed valószínűleg nem romlott sokat, és valami izom is maradt a zsírréteg alatt, de ez még kevés lesz ahhoz, hogy március közepére intervall edzésekkel kínozd magad. A kerékpározás amatőr szinten viszonylag egyszerű sport, a cél az, hogy minél kisebb energia, és leginkább szénhidrát felhasználással minél gyorsabban és messzebbre jussunk. Egyszerű, semmi varázslatra, csodaedzésre és táplálkozásra nincs szükség ehhez. A szervezet zsírégetése automatikusan beindul nagyjából fél óra után, fokozatosan átvéve a szénhidrátoktól az üzemanyagellátást, és onnantól kezdve már csak fogy a zsír. De vajon tényleg ez történik?

 

Edzett szervezetnél igen. Aki végigcsinálta a heti minimum 5, de inkább 10-15 óra edzést, GA1/AÁK zónában, azaz nagyjából olyan tempónál, ahol a beszéd még nem esik nehezére az embernek, és a lihegés is visszafogott, annak a szervezete felkészült a zsír hatékony felhasználására sejt szinten is. Ha azonban a télen a kerékpár szépítése, rövid, de intenzív edzések és a kerékpáros újságok lapozgatása volt a tevékenységünk, akkor sajnos még nem a felhőtlen száguldás következik 4-5 órás edzéseken. A kisebb ok, hogy nem is bírnám én sem az ilyesféle megerőltetést, a nagyobbik az, hogy erős kezdeti edzéssel homokra építünk várat. Az intenzitás idő előtti növelése egyrészt komoly sérülés veszélyt hordoz, különösen a krisztusi kor átlépése után, de ezen túl is megágyaz a szezon korai befejezésének kimerültség, teljesítményromlás és túledzés miatt.

Tavasszal tehát úgy kell kezdeni kicsiben, mintha először ülnénk bringán. Viszonylag kis intenzítással, nagyon lassan növelni a távot, nagyjából a már említett 110-140-es pulzus között (a pontos tartományt méréssel érdemes meghatározni, mivel nagy az egyéni variancia), fokozatosan szoktatva a szervezetet a terheléshez, ideértve a keringési rendszert, a hajszálerek fejlesztését, ami a későbbi teljesítmény növelés egyik alapja, illetve az üzemanyag rendszerek aktivitását, fejlesztését, különösen a zsírégetés folyamatait. Ha túl gyorsan megyünk, akkor a zsírégetés háttérben marad, és a szénhidrát készlet felhasználása utána klasszikus eléhezés, teljesítmény drasztikus csökkenése lesz a jutalmunk, minden edzés végén. Ideig-óráig ki lehet ezt tolni táplálkozással, de ilyen intenzitás mellett mindig nagyobb a szénhidrát felhasználásának mértéke, mint a felszívódás sebessége.

Tehát lassan kell menni, de ez nem jelent lassú mozgást is! Részben az izmok terhelésének csökkentése, részben a helyes pedálozási technika elsajátítása miatt érdemes a kényelmesnél egy fokozattal feljebb menni, gyors mozgásra ösztönözni a lábat. Szinte biztos, hogy még így is lomha lesz a lábunk, de még mindig jobban forog, mintha kényelmes áttétellel haladnánk a 120 környéki pulzussal. Nem szabad elfeledkezni a folyamatos táplálkozásról sem, hiszen egyrészt a zsírégetésünket még csak most fejlesztjük, másrészt egyes sejtjeink mindenképpen szénhidrátot bontanak, így a zsírégetés sosem kizárólagos folyamat. Így hiába van rajtunk 10 kilogramm az értékes raktárkészlet, a szervezetünk nem fogja tudni elég gyorsan felhasználni, és bele-belenyúl a cukorkészletbe is, ami miatt az eléhezés még lassú tempónál is a szokottnál hamarabb eljöhet. A cukorfogyasztás ilyenkor még történhet nagyobb részt folyadékkal, azaz izotóniás itallal is, mivel az izzadás még nem annyira erőteljes, de ügyelni kell arra, hogy az oldat mindig inkább hígabb legyen (azaz hypotóniás), és valamennyi szilárd táplálékbevitel is történjen. Ahogy melegszik az idő, a folyadékban egyre csökkenteni kell a cukorszíntet és növelni a sók (Na, Mg) arányát (max. izotónisá szintig!) arányát, így elsősorban a kiszáradást előzzük majd meg, de most még lehet egy kicsit édesebbre keverni az italt. Mivel ez a tréningszakasz komoly felkészülés esetén októbertől márciusig tart, ezért mostani kezdéssel számolhatunk nyugodtan azzal, hogy április közepéig gyakorlatilag néhány 2-3 perces intenzívebb szakasz beiktatásán kívül, nincs más dolgunk, mint serényen gyűjteni a kilométert, odafigyelni az eléhezés elkerülésére, a fokozatosságra, a folyadékpótásra és leginkább a helyes és fürge tekerésre. És most már gyerünk tekerni!

Tovább
0

Freestyle országúti kerékpárral a városban



Sokan unalmasnak tartják a kerékpározás ősi ágát, az országútizást. Fiatalként talán izgalmasabb is lehet a BMX-es ugrálás, bandázás és erre az országúti kerékpárok amúgy sem alkalmasak. Vagy mégis?

És a régebbi kedvenc videóm itt: 

Tovább
0

Lenyűgöző fejlődés a downhillben



A downhillezés a legtöbb országútis, vagy monti maratonos kerékpárosnak sci-fi kategória, olyan szint, amit meg sem próbálunk megközelíteni. Ez persze érthető, elég megnézni Danny Hart ámokfutását videón, még gyalog sem szívesen...

Nem volt azonban mindig ennyire extrém a downhill, az elmúlt hetekben több  - mai szemmel különösen - érdekes vidóra bukkantam, ami az elmúlt évek fejlődését tökéletesen mutatja. Hogyan jutottunk el a merevfarútól a motorokat megszégyenítő gépekig?

Ez 1992-ben egy különösen nehéz pálya volt a sár miatt:

 

Pár évvel később, a 96-os pálya már egy mai amatőrnek komoly gondot okozna:

 

 

2000-ben meg már egy egészen más világ van, komoly gépek, komoly tempó, már nézőként is szörnyülködhetünk csak:

 

Tovább
0

Kerékpár alkatrészek újrahasznosítása



A kerékpár használati eszköz, melyen az alkatrészeket több-kevesebb használat után cserélni kell, és mehetnek a kukába (vagy az apróhirdetésbe tölteléknek), pedig kreatív emberek kezében akár még igazi szépség is keletkezhet a levetett fém, műanyag és gumidarabokból. 

Biztos vagyok benne, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki képes félretenni 4 nyúlott láncot is, hogy jó lesz majd valamire. Valójában jó is lehet, egy művészklub vagy iskola bizonyára nagy hasznát venné ezeknek a fölösleges cuccoknak, és készíthetnének belőle gyakorlásképpen műtárgyakat. Nézzünk pár ötletet a netről:

1. Baromfi, első váltókból:

Baromfi első váltóból kerékpár

2. Bortartó  - ez egy egyszerűbb darab, ilyesmivel lehet kezdeni a gyakorlást:

bortartó kerékpár alkatrészből

3. Nadrágszíj külsőből - ez már teljesen iparosodott mértékben készül:

nadrágszíj kerékpáros külsőből

4. Ahogy a kerekekből készült szék is:

szék kerekekből

5. Sakkbábuk - kicsit talán nehezebb azonosítani a figurákat, így extra agytorna:

Sakkbábuk

6. Házilag is elkészíthető asztal - bár a stabilitásával kapcsolatban vannak kételyeim:

asztal kerékpárból

7. Lánc és lánckerék szinte mindenkinek van, egyszerű ajándék készíthető belőle:

Képkeret

8. A kerékpár lánc lehet karácsonyfadísz is, szerencsére ettől a gicctől megkímélt a sors:

karácsonyfa kerékpár lánc

 +1 de egy ilyen fotel kéne, bár ahhoz még sokat kell tekerni, hogy legyen elég alapanyag:

fotel kerékpár lánc

Tovább
1

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.