Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Sokkold az autósokat (kéretlen tanácsok)



Félidőben járok a négy nap, négy kerékpár, négy edzés projektben. A négynapos hétvége ideális a valódi szezonkezdés, különösen, hogy végre a hőmérő is értelmes számokat mutat. Mivel négy bringám van, adja magát a helyzet, hogy minden nap mással mehetek tekerni. A hagyományos áttételes országútival kezdtem szombaton, Dél-Pestről ki a Pilisbe és vissza. Sajnos nem úsztam meg a kiadást, amit egész télen kerülgettem. A Németországból használtan vett bringához eredetileg nem voltak kerekek, de az előző tulaj, egy versenyző srác megszánt egy szett kerékkel, 100 euróért akkor elég jó vételnek tűnt egy Mavic Open Pro felnis, Dura-Ace 7800 agyas kerék, elől Record aggyal. Sajnos az hamar kiderült, hogy a rotorban csapágycsere szükséges (ez elvileg nem javítható, gyakorlatilag igen), így extra szuper akciósan azért vettem egy rotort, újabb 100 euro (illetve 30.000ft, mert hazai boltban költöttem). Ugrált a lánc is két lánckeréken, de bíztam abban, hogy csak a dzsuva miatt. Nos, tegnap kiderült, hogy ez hiú remény, cserés a sor is. Erre a Dura-Ace agyra legjobb tudomások szerint nem lehet sem SRAM, sem Ultegra sort rakni (mert az van tartalékba...) A hazai ár a minimálbér kétharmada körül mozog, így szorgalmasan ebayezek, egyelőre 80 euro környéke tűnik reálisnak, és máris van egy használt kerékszettem, 300 euróért. Lehet, hogy annyira nem volt jó vétel, különösen, hogy az egész bringa SRAM-mal van szerelve. Mindenesetre a tekerés jó volt, de nehezen emésztem az autósokat, akik a teljesen üres, nyílegyenes úton is képesek kicentizni a bringást. Há' egyenesen megy, minek koptassam a kormányművet, végülis alsóbbrendűbb, mint a Daewoom!  - Akkor sem tudtok kihozni a sodromból, gondoltam dühöngve. Így ahol lehet, használom a zárt kerékpárutat, szerintem nem sokan járnak így normális országútival.

Ma a monti következett, a tegnapi 6 órás bemelegítő tekerés után egy 2,5 órás pihenő, az Erzsébet-kilátóig. Ez a bringám elég jól jött ki a téli szervízelésből, újszerű fék, váltókar és váltó, ráadásul minden működik. A négynapos teszt ugyanis a kerékpárról szól inkább, mennyire sikerült a téli felkészítés. Holnap CX-ezek, majd zárásként a kompakt hajtóműves országúti jön, stílszerűen síkon, 3 kör a Velencei-tó körül, remélhetőleg nem lesz szükség a szél miatt az összes fokozatra. És remélem az autósok is oldódnak kicsit, nem lehet könnyű stresszben, görcsben keresztbe tenni a bringásoknak állandóan. Hogy ne csak bennük bízzunk, íme egy használati utasítás autósokhoz a systemcomic.com-ról. (a címlapon lévő fixie-s is találó!)

Tovább
0

Bike Movie



A korábban csak DVD-n elérhető színvonalú kerékpáros videók egyre gyakrabban jelennek meg ingyenes letölthető online formátumban is. Az autóiparban ezt a lehetőséget már évekkel ezelőtt felismerték, jó példa erre a BMW 8 részes sorozata. A kerékpár versenyzők is kezdik felismerni, hogy a szenzációs felvételeket érdemes közvetlenül, ingyen eljuttatni a közönséghez, hiszen a színvonalas munkákkal így sokkal nagyobb közönséget és áttételesen bevételt érhetnek el, mintha csak magát a DVD-t terjesztenék.

A következő 23 perces videót Franciaország déli részén forgatták Echeverri Mathieu és Solliet Laurent szereplésével a Genepifilm égisze alatt. Downhilltól endúrózásig, ugratásoktól BMX-ezésig a látvány kerékpározás szinte minden ágát bemutatják. És még mennyire sikerül is ez nekik...


More Mountain Biking Videos

Tovább
0

Újabb trendi városi bringa - Moon Cycles (videóval)



A kerékpározás divatját mi sem jelzi jobban, mint az olyan márkák megjelenése, ahol a fejlesztési szempont nem a hatékonyság és versenytechnológia, hanem kizárólag a trendiség.

Sok minden nem derül ki a Moon Cycles bemutatkozó videójából, az azonban igen, hogy nem a könnyű karbon gépek sora gyarapodik, hanem a menő városi közlekedési eszközöké. Végülis ez lehet a jövő, illetve reméljük, ez lesz az!

Íme a videó:

Tovább
2

Durva triálozás országúti kerékpárral (videó)



Ez a kedvenc videóim egyike, és ezzel nem vagyok egyedül, több, mint 1 millió ember nézte már meg. Egy országúti kerékpárral mutat be olyan trükköket a főszereplő, amit legtöbben még elképzelni sem merünk. Aki először nézi meg, legyen türelemmel az elején, pár másodperc múlva cifra káromkodások közepette fogja a munkatársait a képernyő elé hívni, aki meg már ismeri, annak jó szórakozást kívánok újra!

Tovább
2

Mini-Velo - a kemping és a versenybringa utódja?



Japán, a felkelő nap és a Fuji országa rengeteg meglepetést tartogat az európai ember számára. A technikai fejlettség és extrém zsúfoltság a közlekedési eszközökön is nyomot hagy, 660cc-es turbós kisautók helyettesítik az itteni kompaktokat, az európában ismert nagymotorok 250-esek vagy 400-asok csupán, és a versenybringák egy része is szokatlan - 20-as, kempingbicikli keréken gurulnak.

Ezt a trendet másolta le az amerikai SOMA a Mini-Velo-val. A CrMo vázas mini országúti Tiagra szettel lett szerelve, ami azért általában nem az 1200 dolláros bringákon bukkan fel, így olcsónak semmiképpen nem nevezhető. Az alig másfél méteres bringa azonban rendkívül praktikus, ugyanis a hagyományiis kerékpároknál sokkal kisebb helyen is elfér, így könnyebben vihető fel tömegközlekedési eszközre, irodába, vagy szállítható autóval. Itt egy rövid teszt leírása.

Egy ilyen kerékpárt azonban hiba lenne csak praktikus oldalról megközelíteni. Magyarországon talán kinevetnék a tulajdonost, hogy nem telik neki rendes montéjnbájkra, de megfelelő közösségekben biztosan nagy sikert lehet vele aratni. Szintén a hazai viszonyokra vonatkozik, hogy a kis kerék valószínűleg előnyt jelent ugyan a manőverezésben, és erre szükség is van, ugyanis az úthibákat jobban felerőíti, mint egy 27-es kerék, és ezt a ballonos (1 1/8)-as gumi sem képes teljesen kompenzálni. Azért kéne...

Tovább
2

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.