Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

A világ legnagyobb show-ja



Szombaton indul az olasz körverseny, a Giro d'Italia. Nem csak a világ második legfontosabb kerékpárversenye, hanem Olaszország egyik legnagyobb turisztikai eseménye, a hazai hősök legnagyobb esélye a sztár státusz elérésére. Hatalmas nevek fémjelzik a verseny történetét, Merckx, Coppi, Indurain, Fignon, Moser, Pantani, Cipollini, Basso - sorolni lehetne napestig - aki a kerékpárban számít, az itt letette névjegyét.

A versenyről még fogok írni a héten, most bevezetésképpen egy 1974-es film, melyet sokan a világ valaha készült legjobb kerékpáros filmjének tartanak. Nem tudok ezzel vitatkozni, még nem láttam mindet, de a maga nemében tényleg a leghangulatosabb. Olasz kortárs zene, opera, klasszikusok, Merckx küzdelme a spanyol hegyimenő ellen, hatásos,d emégsem gicces vágóképek... Ennél jobb szórakozást nehéz elképzelni hétfő estére, szerencsésebbeknek a hétfői munkanapra.

Tovább
0

Vasárnapi kisfilmek a városi bringázásért...



Sokan még csak most heverik ki a tegnapi Critical Mass bulit, remélem jól sikerült. A szomszédban lakó fiatal lány is oda igyekezett, a mélygarázsban találkoztam vele, amikor éppen a montimat gyömöszöltem az autó hátuljába, a mai Buda Maratonra készülve. Ö a héten vette a bringát, klasszikus holland tipusút, remélem hamarosan reggelente már nem én leszek az egyetlen, aki a garázsból kétkerekűvel távozik.

Amíg mi a port nyeljük vagy a sarat dagasztjuk a hegyekben, ti eldönthetitek hogy a nemzetközi sikereket elért magyar, szlovén vagy portugál kerékpáros kampányfilm sikerült-e jobban. Illetve ki tud még jobbat?

A magyar versenyző

A szlovénok indulója:

A portugálok:

Tovább
0

Ajándék Trek bringák a városnak, 400 millió forint értékben



A Trek két millió dollár értékben támogatja a városi kerékpáros programot, és tekintettel a város nehéz anyagi helyzetére a korábban egy millió dolláros összegben megjelölt éves üzemeltetési költséget 1 dollárra csökkentette. Természetesen az Egyesült Államokban, a Trek központjához közeli Madison városa volt ilyen szerencsés, mi még a BuBi-ban bízunk mindig.

Az első lépcsőben 1,4 milliós befektetéssel 35 állomáson 350 kerékpáros hálózatot építenek ki. A Trek elnöke, John Burke fontosnak tartja, hogy városuk élen járjon a kerékpáros közlekedésben, és amint látszik, ezért tenni is tudnak és hajlandóak (de jó lenne, ha nálunk a Csepel olyan bringákat gyártana, hogy abból futná nekik is egy ilyen projektre!)

Az első éves üzemeltetét 700.000 dollárra becsülik, és kezdésként 5 éves szerződést kötöttek a várossal. A város polgármestere mind a helyi lakosok, mind a turisták szempontjából örvendetesnek nevezte a programot.  A B-cycle-nek nem ez az első megjelenése ebben a szerepben: a denveri programban már 100.000 feletti használatról számoltak be, ebből 43% autós utazást helyettesítő tekerés volt - és a kerékpárok csak a szűk belvárosban érhetőek el!

A bcycle jelenleg 11 amerikai városban érhető el, a hálózat folyamatosan bővül. Az európai programokhoz hasonlóan itt is kell valamennyit fizetni a használatért, cserébe a kerékpárok karbantartása biztosított, a defekttől a szervizelésig. Optimista vagyok, egyszer nekünk is lesz ilyen....

Tovább
0

Mini autóhoz Mini bringa



Bár az eurobürokraták 2050-re célozták meg az autómentes belvárosokat, a valóság ettől még messze áll. Az igazi európai nagyvárosokban, mint London, Párizs, Róma és a benzináremelés előtti Budapest állandó belvárosi dugóktól és a parkolóhelyek hiányától szenved.

A négykerekű megoldás a kisméretű autó, szegényebbeknek egy Fiat vagy Suzuki, gazdagéknál egy Mini, Smart vagy 500-as Fiat lehet jó választás. Sok esetben azonban ezek a pöttöm aszfaltpattanások is elakadnak, ilyenkor jöhet jól a bringa. Na de milyen kerékpár fér el ezekben a városi minikben? Az Audi könnyen ajánlja a fából készült csodagépeit, egy A6-os kombiban több is elfér belőle.

A BMW törpéje, a Mini ismét az okos megoldáshoz nyúl, és az amerikai Dahon márka összehajtható kerékpárját választotta.Az alumínium vázas bringa elfér a Mini csomagtartójában, vagy akár a tömegközlekedési eszközökre is felvihető. A pedálok, kormány, nyereg behajlanak, és a 20-as kerék sem foglal sok helyet. A lánc teflonbevonatú, ami elvileg növeli az élettartamot és csökkenti az összeolajozás veszélyét.

A kerékpár összsúlya 11kg, ami ebben a kategóriában nem számít rossz értéknek. Az ára - nos, aki prémium kategóriás Minit vesz újonnan, annak megfizethető, mi pedig örülünk annak, ha tényleg ezt választja az új tulaj egy fölösleges elektronikai kütyü helyett az autóba, és a belváros szélén leparkolva tesz a levegőszennyezés és a dugó ellen az új kétkerekűjével.

Tovább
0

A világ megváltozott. És te?



A környezetvédelem, mint annyi minden más, fejben dől el. A világ egy része jobb utat választott, más részüket a profitéhség és trehányság a további környezetkárosítás felé mozdított. A probléma akkor válik nyilvánvalóvá, ha valaki felhívja rá a figyelmet. Ezt lehet Greenpeace-s vitatott módszerekkel is, és lehet szelídebb formákban. Íme egy példa az utóbbira, alatta pedig egy jutalom játék azoknak, akik hajlandóak a változásra, gyakorlópálya formájában:

Tovább
0

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.