A 700c-t mélyen eltemette a Moot által bemutatott új 750d kerékméret!
A WTB híres arról, hogy időnként új dolgokat tesztel, de vajon tényleg jó ötlet egy ilyen drasztikus frissítés a gravel világában? 750d WTB egyedi felnik és Nano Raptor gumik! Ha azt hitted, hogy a 700c hatalmas, nos, akkor a 750d biztosan meg fog lepni.
Bár az ötlet először 2020-ban röppent fel, az eredmények nem voltak olyanok, mint amit mindenki remélt. Az emberek csak a méretet találták rendben lévőnek és semmi újdonságnak, de mindenki találgatta, hogy milyen piaci zűrzavart fog okozni az ötlet. Nos, ez most itt van és megtörténik. Mit is mondhatnánk?
De Mark Slate, az amerikai WTB gyártó társalapítója biztos benne, hogy ez a prototípus lesz a következő nagy előrelépés a kerékpározás világában. A saját szavaival élve:
A Mark Slate (társalapító) által kezdeményezett és irányított WTB kifejlesztett egy nagy átmérőjű, 750d méretű gumiabroncsot és felnit, amely jelenleg csak egyedi építésű kerékpárokhoz illik. A WTB folyamatosan prototípusokat készít, hogy meghatározza a kerékpártechnológia következő fejlesztését, de jelenleg nincs gyártási ütemterv a 750d számára. A továbblépési terveinket a márkák érdeklődése határozza meg az új kerékméret iránt.
Bár ez inkább kísérletnek hangzik, hiszen csak egy prototípust dobtak piacra, és nem mentek el az új kerékméret rendes bevezetésével, lássuk, mit jelenthet ez az olyan kerékpárosok számára, mint te és én!
Mit jelenthet az új kerékméret?
A 750d eddig csak egy hipotetikus kerékméret volt, mert ez egy nagyon nagy kerékméret, amiről beszélünk. Legtöbbször 20 és 29 coll közötti (átmérőjű) abroncsokat látnánk egy kerékpáron. A 750d valóban megváltoztathatja a játékot, és íme, hogyan:
Kényelem
Köztudott, hogy a nagyobb gumik kényelmesebbek a kerékpározás során, mivel nagyobb stabilitást biztosítanak. A keskenyebb gumikhoz képest jobban elnyelik az ütéseket és a rezgéseket. Ez igazán előnyös az idősebb kerékpárosok számára, mert ez azt jelenti, hogy a kényelmes haladásnak köszönhetően kevésbé terhelik meg az ízületeiket.
Nagy gördülési ellenállás
A nagyobb gumiknak nagyobb a gördülési ellenállása. Képzeld el tehát, milyen gördülési ellenállással rendelkezne egy 750d méretű gumiabroncs! Nagyobb erőfeszítést kell majd kifejtened ahhoz, hogy megtartsd a sebességedet. De ez nem sokat számít, ha csak egy alkalmi túrára mész.
Elfér a vázban?
A gumi és váz kompatibilitása fontos szempont méretváltásnál. A kerékpárvázon és a villán belül kell, hogy legyen szabad hely. Egy 750d nem biztos, hogy befér a normál kerékpárodba, mert nem lesz elég hely a gumi és a váz között.
Terepkompatibilitás
Új gumiabroncs vásárlásakor mindig át kell gondolni, hogy merre kerékpározol. A nagyobb méretű abroncsok előnye, hogy különböző típusú terepviszonyokat tudnak lefedni, mivel jobb tapadást, valamint stabilitást biztosítanak. Így tökéletesek lehetnek a felfedező vágyaidhoz!
Nagyobb súly
A nagyobb gumik természetesen nehezek lesznek. Tehát növelni fogják a kerékpár súlyát. Ez befolyásolhatja a kezelhetőségét, de ha alkalmi bringás vagy, akkor a sebesség növelése helyett inkább az utazás élvezetére fogsz koncentrálni.
Szóval tényleg szükség van egy 750d-re?
A múltban voltak bizonyos kísérletek a gumiabroncsméretekkel, és nem mindegyik volt sikeres. Vajon a 750d is ugyanerre a sorsra jut? Sosem lehet tudni. Egy ideig nagyon népszerű lesz, de ha belegondolsz, akkor valószínűleg az egész kerékpárodat frissítened kell, hogy megízlelhesd az új méretet.
https://youtu.be/0mcRLVGM8f8?si=h3FIrzr1kLhOSx-H
Képek: Moot & WTB