A bambuszból készült bringák elvben felkészültek a világ megmentésére, mint a bioüzemanyagos autók. Az elmélet ragyogó: újrahasznosítható, környezetbarát elemeket használó jármű, mely ráadásul csak széndioxidot bocsájt ki, azt is emberi légzőszervekből.
A bambuszból készült kerékpárokat azonban nem ezért szeretjük, hanem mert szépek. Nem mondom, hogy 3 műanyag és egy alu sportcélszerszám birtokosaként elsőszámű célcsoportja lennék egy a lentihez hasonló kerékpárnak, de nagyon szeretném, ha sok ilyen lenne a városban, a jellegtelen technokrata, de ugyanakkor esetlen városi bringa helyett. Kicsit olyan ez nekem, mint a Lancia Thesis, Renault Avantime, hogy újra autós példákkal éljek, különleges szobrok, amikből több kell Budapestre (és persze vidékre is).
A bambuszt acélfűnek is hívják más nyelveken, mivel technikai adottságai alapján akár az acélt is képes helyettesíteni. A bamboocycles a többi hasonló profilú gyártóhoz hasonlóan a váz csöveit cserélte ki természetes anyagra, és a bambuszcsövek összekötésére hagyományos acél és karbonszálas megoldást alkalmaz. A bambusz kerékpárvázként pont ennek a két anyagnak a jó tulajdonságait ötvözi, merev és rugalmas egyszerre, szemben az alumíniummal, ami elsősorban merev. A természetes anyagból készült városi bringa mindössze 8,8 kg, ami részben az anyagfelhasználásnak köszönhető, részben a minimalista designnak. Természetesen nincs rajta otromba felnifék, csak egy diszkrét kontrás agy, és a fokozatok száma is csupán egy. A kerékpár furcsa kinézetéhez hozzájárul a rövid tengelytáv, amitől fordulékony lesz, a nagy sebességű stabilitásra úgy sincs szükség ebben az esetben.
Az alapanyag Veracruzból, Mexikóból származik, és minden egyes cső teljes (elvárható módon környezetbarát) kezelést kap. A természetes anyag hátránya itt egyben előny is: nincs két teljesen egyforma cső, így két egyforma kerékpár sem.
Az egyediségnek azonban ára van, jelen esetben 1526 amerikai dollár, szállítással (amire a magyar hatóság egy vám+áfát még rá is dobhat rosszabb esetben). Ha azt vesszük, olcsóbb, mint egy átlagos citybike, amit a németek, osztrákok vesznek elképesztő mennyiségben (1-2000 eurós jellegtelen bringákkal van tele az összes nagy kerékpárbolt, és viszik, mint a cukrot), és mennyivel, de mennyivel jobban néz ki. Egyszer talán lesz is egy ilyenem....