Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Az igazi klasszikusok: Milan - San Remo, a tavasz hírnöke, 1. rész



A profi kerékpáros szezon már rég nem tavasztől őszig tart, hanem kihasználva a repülőgépek nyújtotta lehetőségeket, egész évben rendeznek nemzetközi versenyeket. Az igazi nagy események azonban továbbra is az európai nyárias időszakban zajlanak, így joggal tekinthetjük a legrégebbi versenyeket, a tavaszi klasszikusokat a szezon megnyitóinak.

A leghosszabb ezek közül a Milan-San Remo, a "la classica di Primavera", 298 km-rel. A több mint száz éves versenyt először 1907-ben rendezték meg, és azóta is a legnehezebb egynaposok között tartják számon. Na nem a nagy szintkülönbség miatt, hiszen az alig van benne, hanem a hatalmas tempó, és a tavaszi formához képest még a 45-ös átlaggal is hosszú, 6,5 órás időtartalma miatt. A divat fővárosát, Milánót elhagyva mindössze 3 kisebb emelkedő ad lehetőséget a szökésre, ami legtöbbször nem elegendő a mezőny elhagyására, így a tengerpart San Remo látványos befutóknak ad otthont. A diadalt legtöbbször a sprinterek aratják le, a győztesek között ott találjuk Cippolinit, Zabelt vagy Cavendish-t is. A versenyt 19-én, azaz szombaton rendezik. A lenti videó jól mutatja, hogy egy átlagos befutóból mennyit lát egy igen jó helyen álló néző.

A sorozat következő versenyei, a további négy nagy klasszikus: Ronde van Vlaanderen (Tour of Flandres), Paris-Roubaix, Liege-Bastogne-Liege, Giro di Lombardia. Mind az 5 versenyt összesen 3 kerékpárosnak sikerült megnyernie, és közülük is Eddy Merckx-nek a legtöbbször - nem véletlenül ő a sportág legnagyobb klasszisa.

Tovább
0

Bringás Hip-Hop Kenyából egyenesen



Először is köszönet az égieknek, hogy a hétvégén ilyen remek időjárással szolgáltak a 4 napos tesztemhez. Az eredmény sport szempontból a szánalmast alulról súrolja, összesen 11-12 órát voltam nyeregben, azt is lassú tempóban, azonban a technika felmérésére remek volt. Szerencsére nem sok dolgom lesz, egy sor csere az országútin, a montin a egy nyikorgás orvoslása, egy fékbetét csere a CX-en, és egy alapos takarítás a másik országútin. Ez utóbbi produkált egy érdekes hibát: ősszel tökéletes állapotban tettem le, most pedig az első váltó beleért a nagytányérba... Egy kis állítás megoldotta, de furcsa helyzet, nem lazult le semmi, álló helyzetben nyúlt a bowden?

A mai tekerés, és némi kerti munka után nem volt máshoz energiám, mint bringás oldalakat nézegetni, és megosztani a nap klipjét. Egyenesen Nairobiból, Kenya fővárosából, mely nem éppen a kerékpárosok mekkája, de a 2,7 millió lakos között szerencsére vannak rajongók. És tehetséges zenészek is egyben, noha nem kedvencem a műfaj, a klippnek a nyers naivitása magával ragadt.

Tovább
0

Sokkold az autósokat (kéretlen tanácsok)



Félidőben járok a négy nap, négy kerékpár, négy edzés projektben. A négynapos hétvége ideális a valódi szezonkezdés, különösen, hogy végre a hőmérő is értelmes számokat mutat. Mivel négy bringám van, adja magát a helyzet, hogy minden nap mással mehetek tekerni. A hagyományos áttételes országútival kezdtem szombaton, Dél-Pestről ki a Pilisbe és vissza. Sajnos nem úsztam meg a kiadást, amit egész télen kerülgettem. A Németországból használtan vett bringához eredetileg nem voltak kerekek, de az előző tulaj, egy versenyző srác megszánt egy szett kerékkel, 100 euróért akkor elég jó vételnek tűnt egy Mavic Open Pro felnis, Dura-Ace 7800 agyas kerék, elől Record aggyal. Sajnos az hamar kiderült, hogy a rotorban csapágycsere szükséges (ez elvileg nem javítható, gyakorlatilag igen), így extra szuper akciósan azért vettem egy rotort, újabb 100 euro (illetve 30.000ft, mert hazai boltban költöttem). Ugrált a lánc is két lánckeréken, de bíztam abban, hogy csak a dzsuva miatt. Nos, tegnap kiderült, hogy ez hiú remény, cserés a sor is. Erre a Dura-Ace agyra legjobb tudomások szerint nem lehet sem SRAM, sem Ultegra sort rakni (mert az van tartalékba...) A hazai ár a minimálbér kétharmada körül mozog, így szorgalmasan ebayezek, egyelőre 80 euro környéke tűnik reálisnak, és máris van egy használt kerékszettem, 300 euróért. Lehet, hogy annyira nem volt jó vétel, különösen, hogy az egész bringa SRAM-mal van szerelve. Mindenesetre a tekerés jó volt, de nehezen emésztem az autósokat, akik a teljesen üres, nyílegyenes úton is képesek kicentizni a bringást. Há' egyenesen megy, minek koptassam a kormányművet, végülis alsóbbrendűbb, mint a Daewoom!  - Akkor sem tudtok kihozni a sodromból, gondoltam dühöngve. Így ahol lehet, használom a zárt kerékpárutat, szerintem nem sokan járnak így normális országútival.

Ma a monti következett, a tegnapi 6 órás bemelegítő tekerés után egy 2,5 órás pihenő, az Erzsébet-kilátóig. Ez a bringám elég jól jött ki a téli szervízelésből, újszerű fék, váltókar és váltó, ráadásul minden működik. A négynapos teszt ugyanis a kerékpárról szól inkább, mennyire sikerült a téli felkészítés. Holnap CX-ezek, majd zárásként a kompakt hajtóműves országúti jön, stílszerűen síkon, 3 kör a Velencei-tó körül, remélhetőleg nem lesz szükség a szél miatt az összes fokozatra. És remélem az autósok is oldódnak kicsit, nem lehet könnyű stresszben, görcsben keresztbe tenni a bringásoknak állandóan. Hogy ne csak bennük bízzunk, íme egy használati utasítás autósokhoz a systemcomic.com-ról. (a címlapon lévő fixie-s is találó!)

Tovább
0

Bike Movie



A korábban csak DVD-n elérhető színvonalú kerékpáros videók egyre gyakrabban jelennek meg ingyenes letölthető online formátumban is. Az autóiparban ezt a lehetőséget már évekkel ezelőtt felismerték, jó példa erre a BMW 8 részes sorozata. A kerékpár versenyzők is kezdik felismerni, hogy a szenzációs felvételeket érdemes közvetlenül, ingyen eljuttatni a közönséghez, hiszen a színvonalas munkákkal így sokkal nagyobb közönséget és áttételesen bevételt érhetnek el, mintha csak magát a DVD-t terjesztenék.

A következő 23 perces videót Franciaország déli részén forgatták Echeverri Mathieu és Solliet Laurent szereplésével a Genepifilm égisze alatt. Downhilltól endúrózásig, ugratásoktól BMX-ezésig a látvány kerékpározás szinte minden ágát bemutatják. És még mennyire sikerül is ez nekik...


More Mountain Biking Videos

Tovább
0

Újabb trendi városi bringa - Moon Cycles (videóval)



A kerékpározás divatját mi sem jelzi jobban, mint az olyan márkák megjelenése, ahol a fejlesztési szempont nem a hatékonyság és versenytechnológia, hanem kizárólag a trendiség.

Sok minden nem derül ki a Moon Cycles bemutatkozó videójából, az azonban igen, hogy nem a könnyű karbon gépek sora gyarapodik, hanem a menő városi közlekedési eszközöké. Végülis ez lehet a jövő, illetve reméljük, ez lesz az!

Íme a videó:

Tovább
2

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.