A megfelelő mennyiségű levegő a gumiabroncsokban több okból is fontos. Befolyásolhatja a teljesítményt, a kezelhetőséget és a kényelmet. A különböző helyzetek azonban különböző guminyomást igényelnek.
A NYOMÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK:
Mindenki és minden menet más és más, ezért több dolgot is figyelembe kell venni.
1. A kerékpáros súlya
A nehezebb bringásoknak nagyobb abroncsnyomásra lehet szükségük a súlyuk elviseléséhez és a defektek megelőzéséhez.
2. Terepviszonyok
A durvább és göröngyösebb utakon való kerékpározáshoz alacsonyabb abroncsnyomás lehet szükséges a jobb tapadás és a simább futás érdekében, ezért vedd figyelembe, hogy milyen felületen tekersz.
3. A gumiabroncs mérete
A különböző abroncsméreteknek ajánlott nyomástartományai vannak, és a megfelelő nyomás változhat. Általában a szélesebb gumiabroncsok alacsonyabb nyomáson működnek.
4. Időjárási körülmények
Hidegebb időjárás esetén csökkenhet az abroncsnyomás, ezért előfordulhat, hogy ennek ellensúlyozására több levegőt kell hozzáadni.
5. Belsős vagy tubeless
A tubeless gumikat sokkal alacsonyabb nyomással lehet használni anélkül, hogy a sebesség és a tartósság rovására menne. Ellenőrizd a gyártó ajánlásait az adott gumiabroncsokra vonatkozóan, és vedd figyelembe ezeket a tényezőket, hogy megtaláld az optimális guminyomást az edzésedhez.
ESŐS NAPOK
Ha versenyre vagy kerékpározásra indulsz, és az utak csúszósak, mit jelent ez a guminyomásodra nézve? Általánosságban azt javaslom, hogy kissé csökkentsd a kerékpárgumi nyomását, hogy javítsd a tapadást és a tapadást nedves útfelületen. Az általános ökölszabály szerint a szokásos nyomástól 0.5-1 bárral kell csökkenteni a guminyomást. Ez azonban olyan tényezőktől függően változhat, mint a testsúlyod, a gumiabroncs szélessége és a bringázási stílusod. Az abroncsnyomás csökkentése növeli a gumiabroncs érintkezési felületét az úttal, ami javíthatja a tapadást és csökkentheti a csúszás kockázatát nedves felületen. Vigyázz, hogy ne csökkentsd túlságosan a nyomást, mivel a rendkívül alacsony nyomás a defekt vagy a felni sérülésének nagyobb kockázatát eredményezheti.
OPTIMÁLIS NYOMÁS ÉLES KANYAROKKAL TARKÍTOTT VERSENYEKEN
Az ideális abroncsnyomás a versenyző súlyától és preferenciáitól függően változhat. Sok versenyző számára azonban általános kiindulási pontként az első gumiabroncs esetében 5-7 bar., a hátsó gumiabroncs esetében pedig 6-8 közötti abroncsnyomás ajánlott, ha a gumiabroncsokbelsősök. Ha tubeless felszerelést használsz, akkor 5 bar körüli értéket Azonban nagyon fontos, hogy más tényezőket is figyelembe vegyünk, például az időjárási körülményeket, az útfelületet, valamint a saját kényelmi és kezelési preferenciáinkat. A legjobb, ha teszteled magadon és a saját beállításaidon a nyomást, mielőtt versenyen használnád őket, miközben a gumiabroncs/felni gyártó által ajánlott tartományon belül maradsz.
GÖRÖNGYÖS UTAK
A gumiabroncsnyomás csökkentése előnyös lehet, ha az út göröngyösebb. Az abroncsnyomás csökkentése növeli az abroncs képességét a rezgések és ütközések elnyelésére, így simább és kényelmesebb utazást biztosít. Göröngyös utakon való közlekedés esetén a kissé alacsonyabb abroncsnyomással kevesebb rázkódást és jobb tapadást tapasztalhat. A gumiabroncsnak az úttal való nagyobb érintkezési felülete javítja a tapadást és a stabilitást, különösen az egyenetlen felületeken. Fontos azonban az egyensúly megtalálása, mert a túl alacsony abroncsnyomás megnövekedett gördülési ellenálláshoz és az általános hatékonyság csökkenéséhez vezethet. Növelheti továbbá a defektek vagy a felnik sérülésének kockázatát, ha a gumiabroncs durva terepen felüt.
IDŐFUTAM/TRIATLON
Ez a kerékpár gumiabroncs és kerék beállításától függ. A magasabb abroncsnyomás segít csökkenteni a gördülési ellenállást, ami kulcsfontosságú az időfutamoknál, ahol az aerodinamika és a sebesség alapvető fontosságú. Azonban ha az útminőség rosszabb, érdemes lejjebb venni a nyomást, mert gyorsabb lesz – nem pattog az úthibákon, hanem átgördül rajtuk.