Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Előzd meg a napszúrást



A héten újra ízelítőt kapunk a nyárból, és néhányan biztos abból is, hogy mire kell figyelni a melegben. A kerékpározással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat szedem össze pár sorban, a kiegészítéseket a kommentekben lehet hozzátenni. A meleg két ok miatt veszélyes: az egyik a kiszáradás (aminek következménye a napszúrás), a másik a leégés (ami egyenes út a bőrrák felé).

Tüzesen süt le a nyári nap sugára...

A leégéssel kapcsolatban sok újdonságot nem tudok mondani, a fényvédő szerek használata több, mint ajánlott a napnak kitett bőrfelületeken, ellenjavallt a felső nélküli tekerés (részben azért, mert az átnedvesedett mez/póló jobban hűt, míg a földre csöpögő veríték semmit), és persze a szokásos, dél körüli tekerés is. A bőrünk érzékeny szövet, érdemes vigyázni rá. Ha leégtünk, másnap lehetőleg 10-18:00 között ne menjünk napra.

Tovább
0

MILYEN GUMINYOMÁST HASZNÁLJAK?



A megfelelő mennyiségű levegő a gumiabroncsokban több okból is fontos. Befolyásolhatja a teljesítményt, a kezelhetőséget és a kényelmet. A különböző helyzetek azonban különböző guminyomást igényelnek.

A NYOMÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK:

kerékpár triatlon bringa guminyomásMindenki és minden menet más és más, ezért több dolgot is figyelembe kell venni.

Tovább
0

Kempingbringa 600.000 Ft-ért?



Első ránézésre nem teljesen egyértelmű, mi kerül ezen ennyibe?

Peugeot kempingbringa

Kicsit csinosabb kemping bringa, amit rendesen össze lehet hajtogatni. Kétszer is meg kell nézni, hogy feltűnjenek az olyan finom részletek, mint az egyoldalas villa, tárcsafékek, és az elektromos rásegítés. Valójában ez nem egy olcsó közlekedési eszköz a telektől a kisboltig, hanem egy trendi és praktikus kiegészítője egy nagyobb SUV-nak. A Peugeot régóta ismert név a kerékpáriparban, nem lehet őket azzal vádolni, hogy gyatra felszereltségű átmatricázott cuccokat árulnak prémium áron, mint egyes német márkáknál divat. Az eF01 önmagában is eladható termék, nagyjából azt tudja, amire szükség van egy külvárosi parkolótól a belvárosi munkahelyig: 

A 18.6 kg-os bringa ugyan nem könnyű, de kényelmesen elfér az 5008-as csomagartójában (és valószínűleg a kisebb modellekben is), a 208Wh akkumulátor 30-40 km-re elegendő energiával rendelkezik, a maximális 20km/h tempóig rásegítve. Ez nagyjából kényelmes a kerékpárutakon, és nem sokkal lassabb, mint amennyivel az átlagos ingázó közlekedik a nyugati nagyvárosokban. Van világítás, csomagtartó, oldaltámasz, és ilyen ár mellett már csak egy ultrabiztonságos lakat kell mellé. Hogy jó vétel-e? Egy 10 milliós új autó mellé talán hasznosabb extra, mint valamilyen nagyobb képernyő, vagy bőrnek látszó műbőr kárpit, hiszen az idő a legdrágább erőforrás egy elfoglalt ember életében, és ez a kerékpár azt tud a legtöbbet spórolni. Nem beszélve arról, hogy 30km napi ingázás egészséges annak is, aki csinálja és annak is, aki nem szívja be az extra szennyezést a városban. 

Tovább
0

Végre: Kerékpáros kerettantervek az általános iskolákban



Igen, eljutottunk végre oda, hogy a nagy oktatási átalakításban a kerékpározás már két kerettanterven belül is választható lesz az általános iskolákban. Ennek a jelentősége sokkal nagyobb, mint elsőre tűnik, végre lehetőség nyílik arra, hogy gyermekeink elsajátíthassák a KRESZ, kerékpáros közlekedés biztonságos alapjait az iskolákban is, és talán az utámpótlás sport is elindul kifelé az évek óta tartó gödörből.


A két program közül a Bejárható Magyarország kapott nagyobb publicitást, ami hazánk tájainak megismeréséről szól, és részben kerékpáros programokat is kínál. Számunkra azonban sokkal érdekesebb a Bringaakadémia kerettanterve, ami tényleg csak és kizárólag a kerékpároktatásról szól. Magyaroszágon, 2013 őszétől. Még elhinni is nehéz.

Bringaakadémia kerékpáros oktatás

A kerékpározás alapjait legjobb már gyermekkorban elsajátítani - ezt segíti a Bringaakadémia


A kerettantervi rendelet módosítása napokon belül, március elején jelenhet meg, ennek mellékletében várhatóak majd a minket érintő, szabadon választható kerettantervek is, a Bringaakadémia és a Bejárható Magyarország. Bár sok kritika éri az oktatás átalakítását, a mindennapos testnevelés beveztése és a pedagógusok óraterhelésének átgondolása egyben lehetőség is azoknak a pedagógusoknak, akik eddig tanterven kívüli programokban vitték a gyerekeket sportolni, kirándulni, kerékpártúrákra. Reméljük, hogy ezek az iskolák, pedagógusok minél nagyobb számban élnek majd a lehetőséggel, és a kerettantervet beépítik a helyi tantervükbe, pedagógia programjukba. A Bejárható Magyarország és Bringaakadémia egy rendszerezett, összetett ismeretanyag is egyben, ami évtizedekre meghatározhatja a közlekedési kultúra, közlekedésbiztonság, kerékpározás, sport és túra jövőjét hazánkban.

A kerettantervek a tervezhető órakeret terhére vezethetik be az iskolák, ami azt is jelenti, hogy az emeltszintű oktatással is versenyezni kell például, de képzeljük el azt az ideális világot, ahol a gyermekek már akár 3. osztályos kortól elsajátíthatják a biztonságos közlekedés és kerékpározás alapszabályait a Bringaakadémia tervén belül, majd később a Bejárható Magyarország programban kerékpárral fedezik fel az országot. Irigylésre méltó helyzet lenne.

Bringaakadémia kerékpáros oktatás ötelete nem új

Eisenkrammer Károly már évek óta foglalkozik a gyerekek kerékpáros oktatásával

A Bringaakadémia kerettantervet már évek óta fejleszti Eisenkrammer Károly, akit sokszoros magyar bajnokként, olimpikonként is ismerhetünk, de a sikeres Top Maratonok egyike, a Mátra Maraton is az ő nevéhez fűződik. Lelkes elkötelezettséggel már évekkel ezelőtt elkezdett dolgozni ezen a programon, a Bringaakadémia terve évről évre finomodott és bővült, mire eljutott arra a szintre, hogy az Oktatási Hivatal is felfigyelt rá.

A Bringaakadémia program ezt a lehetőséget testesíti meg, két éven át, heti 1 órában (ennyit biztosít a választható kerettanterv), ami évi 32 órát jelent a 3-4. illetve 5-6. osztályos gyerekek megismerkedhetnek a KRESZ alapjaival, a kerékpáros technikai alapismeretekkel, gyakorlati ismeretekkel és a túrázással is. Mindez a tudásanyag sok felnőttnek is jó lenne, talán eljutunk addig is, hogy az iskolás gyerek segíti szüleit még jobb kerékpárossá válni...

Bringaakadémia technikai oktatás

A Bringaakadémia 10 órában foglalkozik a technikai oktatással, sisakhasználattól a defektjavításig

És hogy mit tehetünk mi ezért? A kerettantervek száma miatt fontos, hogy az érintett szülők a gyermek általános iskolájában felhívják a figyelmet erre a programra, különösen a 4-5. osztályosok esetében, ahol heti 2-2 óra szabadon választható órakeret van, ennek egyike lehet a Bringaakadémia is akár. Érdemes megkeresni a pedagógusokat, akik ezt vezetnék, informális beszélgetésekkor az igazgatók, iskolai vezetők figyelmét felhívni a programra, lelkesíteni a többi szülőt. Nagy lehetőség ez, hogy valami változzon a közlekedésben, több kerékpáros lehessen az utakon 10-20 év múlva, akik már az iskolában megismerkedtek az alapokkal. Te mit teszel az ügy érdekében?

Tovább
1

Hány bringára van szükséged?



Notórius tárgy gyűjtőként nehéz erre a kérdésre választ adni. Azoknál a dolgoknál, amik fontosak, hajlamos vagyok túlzásba esni, de az adott pillanatban mindig könnyű megmagyarázni, hogy ötödik autónak miért kellett pár éve egy Trabant, és most sem nehéz indokot találni arra, hogy a meglévő öt kerékpárom mellé miért van még szükség egy könnyű, egysebességes ciklokrossz gépre. Jelenleg van egy országútim, az minden kicsit is sportos kerékpárosnak kötelező. Két monti, egy merevfarú, ha gyors vagy sáros a terep, egy összelós, ha köves vagy gödrös. Kell két ciklokrossz is, a magyar utakra az való igazán, elég gyorsak aszfalton, de földúton is elketyegnek. Az egyik a városi bringám, a másikkal a Supercross sorozat utolsó helyeiért harcolok. De nincs például kocsmába járós bringám, amit ki lehet kötni bárhová, vagy teherszállítóm, hogy ne kelljen autóval boltba járni. A lista végtelen, az egyik kedvenc oldalalon, a bringás képregények között épp ez volt a téma. Mint kiderült, a megközelítésem túlságosan is kicsinyes, sokkal többféle bringára van szüksége az embernek. Már csak három dolog kell, pénz, tárolóhely és idő használni őket!

bringa garázs

Tovább
0
«
12345

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.