Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

A tökéletes kerékpáros



Shane Perkins, Ausztrália másik kerékpáros büszkesége Cadel Evans mellett, a 200 méteres táv világcsúcstartója, és a Keirin világbajnoka. Mind edzésrendszere, mint táplálkozása a legtökéletesebb módon felépített folyamat, ahol a folyamatos állapotfelmérést követi a tervezés és kiigazítás, majd az edzés teljesértékű végrehajtása, majd újra állapotfelmérés. Szóval professzionális, olyan szinten, amit ma itthon a legjobbak sem engedhetnek meg, hiszen profi pályasprintereinknek még a megfelelő szintű táplálkozás is szinte luxus, nem beszélve a filmben is látható edzéseszközökről (még normális pályánk sincs, nemhogy fedett). Na de térjünk vissza az ausztrálok büszkeségére, és gyönyörködjünk a tökéletes kerékpáros mozgás megtekintésében....

The Perfect Athlete from Duncan Elms on Vimeo.

Tovább
0

From the Inside Out - Trailer (video)



Az Anthill Films és a The Coastal Crew bemutatott egy trailert az új közös produkciójukról, a  From the Inside Out-ról, mely december elsejétől lesz elérhető DVD-n, illetve au iTunes-on. A filmet teljes egészében a freeride szülőhazájában, British Columbiában filmezték, és a résztvevők listája is méltó a hely nevéhez: Brandon Semenuk, Steve Smith, Thomas Vanderham, Matt Hunter, Graham Agassiz, Mike Hopkins, Kenny Smith és a The Coastal Crew. További infó weblapjukon: www.secondbasefilms.com.

 

Tovább
0

Indul a ciklokrossz szezon hazánkban is a hétvégén!



A tavalyi nagysikerű Supercross sorozat szerencsére túlélte az első évét, így idén is rajthoz állhatnak a téli kerékpározás fanatikusai a hazai versenyeken. Október utolsó előtti vasárnapja 23-ára esik, ekkor találkoznak a "hagyományoknak" megfelelően először a versenyzők a kazincbarcikai Jubileumi Parkban.

 

Tavaly több mint 80 induló volt, és idén várhatóan még többen lesznek a 3 futamra és még több kategóriára osztott versenyen. A szervező szerint a pálya száraz, 40km/h feletti sebességgel is lehet haladni egyes szakaszokon, ami elég látványossá teszi a versenyt a nézők számára is. A versenyen a címvédő Buruczki Szilárd nem indul, mert Malajziában öregbíti a magyarok hírnevét Dósa Eszterrel egy 5napos eseményen.

A magyar szezont kicsit megelőzve indult az UCI Világkupa sorozat is, aminek az első versenyén már túl vagyunk, és szintén 23-án rendezik a második fordulót a cseh Táborban. Itt hazai közönség előtt tud visszavágni a tavalyi bajnok Stybar a két belgának, Nysnek és Pauwelsnek, amiért az utolsó métereken kikerülték őt Plzenben két hete. Stybar egyébként idén is a legerősebbnek tűnik, hiszen a verseny második felében végig vezetett, a két belga csak pihent a szélárnyékban. Mivel a cseh versenyek nincsenek igazán messze, és a sok tízezres közönség fenomenális hangulatot csinál, edzőtársammal mi ide megyünk a barcikai verseny helyett, de természetesen a magyar futamokra is ellátogatunk majd, ha lesz hobbi kategória, akkor akár indulóként is.

És végül egy kis Shimano pletyka a cyclocrosst illetően: az új, 2013-as Dura Ace lehetséges, hogy 11 sebességes lesz ÉS ami még fontosabb, tárcsaféket kaphat, bár az egyik forrás szerint hidraulikus lesz, és a fékváltókarba integrálják a fékhengert, mások szerint egy tökéletesített mechanikus tárcsafék lesz a megoldás. Meglátjuk, mindenesetre a Shimano már az idén is tett lépéseket a CX-esek felé, a CX70-es hajtókarral és cantifékkel, ami az Ultegra sorozat része. Gyakorlati tapasztalatokról hamarosan beszámoló, eddig tökéletesen működik, bár még csak könnyű terepen használtam.

Tovább
0

Szigorú rendőri ellenőrzés a lopások visszaszorítása érdekében (nem itthon)



"Stop and proof" kampány, tipikusan brit szlogen és tartalom. A Lancashire Police új ellenőrzése a kerékpárok tulajdonjogának igazolására irányul. A megállított kerékpárosnak (stop) bizonyítania kell (proof), hogy a kerékpár az övé, akár számlával, akár más dokumentum felmutatásával. Ennek hiányában a bringát a rendőrök lefoglalják.

Elfogadott dokumentumnak számít egy számla, egy korábbi fénykép, amin együtt szerepel a kerékpárral, biztosítási szerződés, amiben szerepel a bringa, vagy egy banki átutalás, ami kerékpárboltba irányul. A rendőrök egyébként szabad kezet kapnak abban, hogy a kerékpárt beszállítság az örsre, vagy a helyszínen elfogadják a magyarázatot, így akár egy korábbi mobilos kép is megfelelő bizonyíték lehet a szemükben, vagy a bringás társak állítása.

Mivel minden kerékpárost ők sem állíthatnak meg, igyekeznek a gyanús dolgokat figyelni, férfiak női kerékpáron, sportkerékpáron mackónacis, utcaicipős fiatal, vagy bármi, ami nem tűnik helyénvalónak.

Az első este 17 kerékpárt foglaltak le, 1-et jogos tulajdonosa már visszakapott. A kezdeményezés nem tűnik átütő erejűnek ugyan, de igazából nem igényel nagy erőforrásokat, és könnyen bevezethető lenne itthon is, reméljük a járőröknek is eszébe jut valami hasonló, amikor nagyon oda nem illő kerékpáros teker egy hozzá nem illő méretű és tipusú bringán...

Tovább
2

550 gyalogost ütöttek el kerékpárosok New Yorkban egy év alatt



Szenzációhajhász cím, ami körbejárta az amerikai médiát egy átlagos tanulmány során. És 2,3x annyi kormot nyelnek el a bringások, mint a gyalogosok. Kezdhetjük temetni a városi bringázást, irány a kék busz?

Persze hogy nem, nézzük a kontextust: a new yorki számok a kerékpárosok számának megduplázása ellenére csökkenő tendenciát mutatnak, azaz kevesebb, jellemzően könnyű sérülést látnak el a kórházak, ahol a baleset oka egy kerékpáros. Arról nem esik szó, hogy mennyi kerékpárost látnak el a sokmilliós nagyvárosban, vélhetően nem keveset, a több mint 100 kórházban összesen egy év alatt.

A belélegzett korommal kapcsolatos tanulmány sem állja ki a tudományosság próbáját, hiszen mindössze 10 embert néztek meg Londonban, ennyi kerékpáros bármelyik piros lámpánál összegyűlik a Cityben még télen is. A 10 embert a londoni egyetemről válogattak ki, 5 kerékpáros, 5 nem kerékpáros. A kerékpárosok idősebbek voltak, többet voltak a szabadban, kitéve a szennyeződésnek, így talán nem is meglepő a különbség. Ugyanakkor a tanulmány készítői is elismerték, hogy valószínűleg ez a különbség nem áll fenn más városok esetén, vagy ha a kerékpáros kerüli a főutakat, valamint hozzátették azt is, hogy a kerékpározás élettani előnyei (súlykontroll, keringés javítása, izmok aktivitása) messze meghaladják a belélegzett szennyeződés okozta veszélyt, különösen, hogy a kerékpárosok nagy része nem a belvárosban, és ha mégis, javarészt nem csak ott kerékpározik, így összeségében valószínűleg tisztább, fejlettebb is lehet a tüdeje.

Bringafutár

Igazán nagy veszélynek azok vannak kitéve, akik eleve a kocsik között tekernek, és jellemzően a belvárosban, azaz a futárok. Valószínűleg azonban nem sokkal jobb a helyzete azoknak a letekert ablakkal ingázó tízezreknek sem, akik a dugóban szívják az előttük haladó, rejtélyes módon zöldkártyát szerző dízelek spórolásának eredményét, a fekete füstöt. Köszönjük is ezt meg nekik, és kerüljük a belvárost. A közeledő tél hozza magával a kötelező porszennyeződés emelkedését is, így érdemes lassabban, kisebb intenzitással közlekedni a szmogriadós napokon, ne akkor szívjuk mélyre a friss, koromdús levegőt. Ha edzeni kell, ott van Normafa, a Margit-sziget, és a Népliget, ahol valamivel kisebb a levegő szennyezettsége.

Tovább
0

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.