Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Fixivel az IC-n is lehet utazni...



A német Achim Dunker nem rajongója az összecsukható bringáknak, amit valahol meg is tudok érteni. A problémája csupán annyi, hogy szeretett fixijét viszont nem viheti fel az ottani IC-kre, így kénytelen volt kifejleszteni egy "praktikus megoldást", hogy mégse kelljen otthon hagyni szerelmét. Szerinte 5 perc szétszedni, 10 perc összerakni, és már indulhat is. Szerintem meg fanatikus, aki napi negyedórát szerel, és abban sem vagyok biztos, hogy ez a bringának jót tesz... Bár kétségtelen, akármekkora is a szerelem, a bringa van értünk, nem mi értük.

 

Tovább
0

Télen csak új gumival....



Messze még az első hóesés, de jobb, ha nem ér minket váratlanul. Az autókon már évtizedek óta rutin az első havas napon órákig sorban állni a gumisnál, pár éve a robogósoknak is rendelkezésére áll a téligumi, tavaly nekem nagyon hiányzott, nem volt jó érzés úszás után a sötétben csúszkálni egy 120kg-os robogóval a hetes busz előtt. Bringával leginkább csak a montit vetettem be, de az idei évre a CX-szel tervezek menni, amihez ugyan van bütykösebb gumim, bár azok hátránya, hogy nem aszfaltra lettek tervezve, így 1-2 hónap alatt lehet kukázni őket.

Continental TopContact Winter II

Az autós téligumik terén igen erős Continental megtalálta a piaci rést, és legyártotta a tökéletes téligumit, a TopContact Winter II-es modellt, ami nem csak oldalt, hanem a futófelület teljes felületén jól tapad a hóban, latyakban. Kétféle méretben kapható, a montis 26x1.9-es 740gr súlyú, a javasolt guminyomás 48-58 psi, míg a városi és remélhetőleg CX bringára is passzoló méret a 700C 32 pedig 58-85 psi között működik, és súlya 600 gramm. Az ára a kedvenc bringás webshopomban 45 euro, ehhez általában jön még szállítási és kártyahasználati díj is, tehát durván 100 eurós befektetés a két téligumi. Nem olcsó, sokan ennyiből bringát vesznek, így nem tudom megígérni, hogy teszt is lesz róla, de ha rám mosolyog a szerencse, akkor lehet, hogy rendelek egy párat és készítek egy nem-tudományos, de annál szubjektívebb összehasonlítást a sima városi CX gumi, a sportos Race King terepgumi, Specialized CX sárgumi és ToPContact téligumi között a hóban.

Tovább
0

Megérteni a fiatalokat...



A kerékpárosok általában fiatalnak érzik/képzelik magukat, mint ahogy én is, pedig tizenéves már igen régen voltam, emlékszem még a parlamentben farmerben lazuló, liberális fideszre is a gimnázium idejéből. Bár úgy gondolom, még mindig beszélem a fiatalok nyelvét, könnyen lehet, hogy már a felét sem értem annak, amit valójában mondanak. A dánok hollandok egy igen érdekes projektet indítottak a fiatalok gondolkodásának bemutatása, megértése érdekében, kicsit talán túl elvont is a mai világban, de tényleg lehet, hogy csak én vagyok vén fafejű.

 

Epic Fail (NL) from DVV / LES AP on Vimeo.

Tovább
1

A szerény sztár ritka, mint a fehér holló



De a látványkerékpározás legnagyobb mai sztárja, Danny MacAskill szerény, szerethető srác, amit a lenti interjú is bizonyít. Ha valaki nem tudná, kiről is van szó, és ez miért nagy dolog, csak nézze meg a Red Bull szponzorálta srácc trükkjeit. Nem kispálya: ezzel kezdődött, a hazai, Edinburgban, majd a Way Back Home, aztán elutazott Capetown-ba, végül egy ipartelepen rendetlenkedett

Tovább
0

Amatőr Tour de France



Milyen élmény lehet, amikor megafonból ordítanak, hogy hajrá, hajrá, és a győzelemnél mindenki téged ünnepel?

 

Ilyen:

Tovább
0

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.