Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA
bici

Bringás Anime - japán rajzfilm



Az anime egy európainak kicsit furcsa stílusú rajzfilm, de sok rajongója van, megnézve ezt a gyönyörű bringás darabot, kezdem érteni... A youtube oldalukon további rajzfilmek láthatóak a témában. Másfél perc rajzolt szórakozás:

Tovább
0

Vízzel író tricikli



A technika jelenlegi fejlődési üteme mellett egyszerre van az az érzésünk, hogy már minden fontos dolgot kitaláltak, és az, hogy a java még hátravan. És persze emiatt lepődünk meg még jobban azon, hogy az emberi kreativitás mennyi remek, érdekes dolgot tud létrehozni. Most nem arra gondolok, hogy az alig pár éve a csúcs a kilenc lánckerék volt hátul, most meg 11, mert ez ugyan technikai bravúr, de őszíntén szólva előrelátható, és nem kell nagy jósnak lenni, hogy kitaláljuk, mi következik: a 12 fokozat.

Ki gondolna viszont arra, hogy egy triciklire vízpalackot rögzítsen, a víz pedig tekerés közben kínai írásjelek formájában csöpögjön a földre, elektronikai vezérléssel? Az abszolút marketing eszköz már elérhető!

水书法器 Water Calligraphy Device - BJDW Clip from Nicholas Hanna on Vimeo.

Interjú az ötletgazdával:

Just Because: Tricycle Calligraphy 水书法器 from Jonah Kessel on Vimeo.

És a videó rögzítése, operatőr és a szorgos asszisztens:

tricikli, videó

Tovább
0

Hat hónap múlva meghalsz - megmenthet a bringa?



Scott Cutshall megdöbbent, amikor orvosa közölte vele, hogy hat hónapja van hátra, ha nem tud leadni 501 fontos, azaz 227 kilogrammos súlyából. Akkor 10 lépést tudott megtenni pihenés nélkül. 10 lépés. Egy átlagos lakásban az ágytól a konyháig hosszabb az út! A lábán állni nagyjából egy percig bírt. Főzni szeretett, de csak egy padról ülve tudott. Talán nem túlzás azt állítani, hogy nem volt élete legjobb formájában.

Kövér kerékpáros


Egy alkalommal az ablakon kinézve egy bringást látott, és átfutott az agyán, hogy így talán ő is le tudna fogyni. Persze semmi sem olyan egyszerű, mint aminek látszik. Egy átlagos kerékpár nem 227 kilogrammra lett tervezve, így Scott azonnal beleütközött az első akadályba: az általa megvásárolt kerékpár úgy hajlott alatta, mintha főtt tésztából lenne. Ekkor felkeresett egy vázépítőt, aki kétkedve fogadta a kövér ember elhatározsáát, de végül legyártotta a vázat, tandemkerékpár alkatrészekkel és kerekekkel, hogy bírják a terhelést. A leszállított kerékpár azonban pár hónapra azonban letámasztva várta a gazdájának a felismerését, miszerint egy egész pulyka és egy megrakott asztal nem a jó irány, és tényleg lépnie kell.


Az első alkalmakkor, ahogy várható volt, méterekben volt mérhetőa  teljesítménye. Nem elég, hogy alig bírt menni, még a járókelők, gyerekek csúfolódását is el kellett viselnie.
Azonban 3 éves kislányára, és saját életére gondolva tovább folytatta az edzést. Egy hónap után már 5 kilométert is tudott tekerni, feleségével sírva ünnepelték az eredményt. Hamarosan 8, 16, majd 30 kilométert is elért, ami fizikailag óriási fájdalommal járt számára, de a lelke örömtűzben égett. Minden alkalommal egy mérfölddel többet akart tekerni. A súlya csak ekkortájt kezdett észrevehetően csökkenni, néhány hónap alatt 10%-ot veszítette, de ez az ő esetében 25 kilogramm volt!

Az első év végére 1932 mérföldet, kb. 2500 kilométert tekert és 75 kilogrammot adott le. A blogja 4 évvel később ért véget, amikor egy (európai értelemben véve) átlagos külsejű családapa tekintett ránk, messze maga mögött hagyva a hájpacnit, aki valaha volt. És hogy mennyi súlyt veszített? Nagyjából 7 óvodásnak megfelelő tömeget, vagy annyit, amennyit Contador ÉS Armstrong nyom kerékpárjával együtt.

fogyókúra kerékpárral

És mi volt Scott Cutshell hat nagyon egyszerű elve, hogy megmentse életét és felnevelhesse kislányát?

1. Ne diétázz.
Amint már én is sokszor leírtam, a diéta nem működik. Az 5-10%-os súlyveszteség csak időleges, és a diétázók többsége egy éven belül kövérebb, mint kezdéskor volt. Ugyanez igaz a műtétekre is: a zsírleszívás csak időleges megoldás a problémára, ami a kövér ember életstílusa.

2. Az életmód változás működik.
Nehezebb, de sokkal jobb megoldás: változtass a napi rutinodon, az ételeiden, a kinéeztedek. Tegyél fel nehéz kérdéseket magadnak, és légy nyitott a válaszokra. Ez sokkal nehezebb, mint később maga a legnehezebb edzés.

3. Kerüld a túlságosan feldolgozott ételeket és az üres cukros italokat.
Ne fogyassz szemetet (mondom ezt én, aki rendszeresen eszik gyorsétteremben), a kalória nem egyenlő a tápértékkel. A fogyókúra az egészséges életmód felé tett lépés, ezért nagyon fontos, hogy mit eszünk. Egy érdekes adat: egy liter szénsavas, cukros üdítő közel egy tábla csokinak felel meg.

4. Hallod azt a vékonyka hangot, ami azt súgja neked, hogy mit kéne tenned, de lustaságból vagy a változástól való félelemtől nem hallgatsz rá? Kezd el figyelni. Tudod a megoldást. Az egész életed megváltoztathatod. (és csak te, senki mást nem érdekel)

5. Legyél egészséges azért, mert az jó neked, és ne csak azért, hogy jól nézz ki. Cutshall 331 fontot, 150 kilogram körüli zsírt vesztett, mert élni akart, látni kislányát felnőni.

6. Higyj magadban. Fogalmad sincs arról, hogy mennyi mindenre vagy képes, ha elhallgattatod a rengeteg embert, aki azt bizonygatja, hogy mennyi mindenre nem (és ezért ők megcsinálják helyetted.)

Tovább
2

Élethosszig tartó tanulás kerékpáron



Az élethosszig tanulás nem csak a tudományokra érvényes, hanem a kerékpározásra is. Elég csak a "mindentudó" öreg edzőkre gondolni, akik még mindig azt hirdetik, hogy egy kulacs vízzel, evés nélkül kell edzeni, és csak akkor jó, ha fáj. Szerencsére mi szeretünk tanulni, nézzünk meg néhány alapvető dolgot, amivel az idén jobbak lehetünk, mint tavaly voltunk.

1. Hagyj időt a pihenésre
Többször írtam már a témáról, az ambíciózus amatőr versenyzők egyik legnagyobb hiányossága. Remek dolog, ha sokat edzel, mert fittebb, jobb akarsz lenni. De túl sok versenyző, még a profik között is, túl hamar, túl sokat és túl erősen edz, anélkül, hogy időt hagyna a megerőltetés kipihenésére. Ha hosszú távon akarsz jó lenni, és nem csak hirtelen fejlődést akarsz hosszú stagnálással, figyelj az energiaszintedre. Az alapvető edzés tervezésben a 3:1 szabályt szokták érvényesíteni, 3 edzés után egy pihenőnap, 3 keményebb hét után egy lazább hét szükséges a feltöltődéshez. Ha túl erősen nyomod, tervezés és kontroll nélkül, akkor csak fáradt leszel, erősebb nem.

2. Türelem, türelem, türelem
A téli közös edzéseken (pl. Flórián térről indulva) mindig vannak olyan legendás srácok, akik iszonyat erős tempót akarnak diktálni, míg ugyanabban a csapatban láthatóak az igazi versenyzők, akik akár le is szakadnak, ha a tempó túl nagy. Gyengék volnának? A nyári versenyeken nem úgy tűnik. A kerékpározás az egyik legkeményebb aerob sport, a valós, tartós teljesítmény felépítése éveket vesz igénybe, és konzisztens edzést igényel. Lehet gyorsan fejlődni, akár korosztályos bajnoki címet is elérve egy-egy kevésbé népszerű távon, de tartós, hosszú és fenntartható fejlődéshez lépésről lépésre kell haladni, és ez nem csak a teljesítményre vonatkozik, hanem pl. a csoportban haladás technikájára is. Aki csoportban ügyesen megy, akár 50% energiát is spórol egy népesebb mezőnyben, és egy meginduláskor akkor sem fog leszakadni, ha amúgy gyengébb nálad.



3. Figyelj és tanulj
Mindegy, hogy mennyi ideje tekersz már, mindig lehet újat tanulni ebben a folyamatos fejlődésben levő sportban. Lehet, hogy egy gyorsabb defektcsere trükkjét, vagy hogy hogyan kell gyorsabban kibontani egy müzlit. Ha valakinek baja van a csoportodban, elsőként segíts neki, és ne csak azért, mert ez szép dolog, hanem mert nem tudhatod, hogy mit fogsz tanulni a helyzetből.kerékpár csoport haladás



4. A kis dolgok is számítanak.
Ha nagyjából jól csinálod a dolgokat, még nem jelenti azt, hogy nem mulasztod el a célt. Ha nincs nálad esőkabát felhős időben, száraz lánccal indulsz a Mátrába, vagy a belsőd megint a polcon maradt a pénzed mellett, akkor saját magadat hozod kellemetlen helyzetbe. Ugyanez igaz a kerékpárbeállításra is, a majdnem jó nyeregmagasság nem jó, a majdnem jól meghúzott csavar sem tart eléggé. És akkor ne is beszéljünk a majdnem jól végrehajtott gyakorlatokról, a majdnem jó testtartásról és pedáltechnikáról.

5. Mindannyian együtt vagyunk.
Több olyan közös tekerésen is voltam már, ahol nagyon vegyes volt a társaság erőnléte, ami önmagában sem túl szerencsés, de még kevésbé az, ha az utat alig ismerő, eleve az eléhezéssel, fáradtsággal küzdő társakat magunk mögött hagyjuk, mert a kocsmában felmelegszik a sör. Nem melegszik. Ha együtt indultunk el, tartozunk annyival a többieknek, hogy biztonságosan, közösen haza is érünk. Senki nem szeretne olyan talafonhívást kapni, hogy a lemaradt kolléga napszúrást kapott, vagy egy teherautó kerekére tekeredett fel egyedül. Függünk egymástól és ennek megértése a kerékpáros kultúra elsajátításának kezdete...

Tovább
1

Bicimasinák - a kerékpár utóélete



A kerékpár közlekedési eszközként kezdi az életét, de mi történik vele, ha megunta gazdája? A fejlett nyugati országokban gyakran kukába kerül, esetleg adományként kevésbé fejlett régióba, ahol még közlekedési eszköznek alkalmas és ahol a divat nem szempont a választásnál. Az igazán rossz állapotú bringák előtt is hosszú élet állhat még, ha átalakítják őket bicimasinává (bicimáquina).

Bicimasina  kerékpár

A bicimasina a kerékpárból átalakított, emberi erővel hajtott gép. Az elektromos áram nálunk ugyanolyan természetes, mint a csapból folyó iható víz, de rengeteg embernek ez csak álom. Nemrég írtam a mobiltelefon töltő kerékpárról, a bicimáquina elve is hasonló: ha nincs vezetékes áram, energia, de van izom, akkor használjuk az utóbbit. A mayapedal.org egy olyan alapítvány, ami Észak-Amerikából szállít adományozott kerékpárokat Guatemalába, ahol egyrészt a helyiek közlekedési lehetőségeinek javítása a cél, másrészt az eredeti céljára már alkalmatlan kerékpárból olyan gépeket készítenek, ami a helyi ipart segíti: malom, kávébab feldolgozás, mogyoró hántolás, vízpumpálás, vagy mozgáskorlátozott jármű, esetleg mosógép.

vízpumpa bringából

A megszerzett tudást nem őrzik meg maguknak, hanem részletes építési útmutatóval közkinccsé teszik az ötleteket. Nem mondom, hogy hazánkban túl sokan rászorulnak ezekre az eszközökre, hiszen az áram és a kiselejtezett elektromotorok fillérekbe kerülnek, de abban biztos vagyok, hogy rengeteg mozgásszegény életet élő ember hosszabbítaná meg, ha a mosást vagy vízpumpálást kerékpárral kéne elvégezniük, ahelyett, hogy csak egy gombot nyomnak meg a gépen, és esnek vissza a tv vagy számítógép elé nassolni...  

 

Tovább
1

bici

blogavatar

A kerékpározás nem csak Tour de France vagy fogyókúra. A kerékpározás közlekedés, sport, társasági esemény, de leginkább életforma.